Baru-baru ini, satu video tular di media sosial memperlihatkan sekumpulan remaja perempuan sekolah menengah menghina dan membuat jenaka berhubung penderitaan kanak-kanak Palestin.

Meraih kritikan dan kecaman warganet, lima remaja tersebut akhirnya tampil membuat permohonan maaf secara terbuka.

Menerusi video permohonan maaf tersebut, mereka mengakui kesilapan yang dilakukan dan menyesali perbuatan mereka.

Mohon maaf

“Menerusi ini saya ingin memohon maaf atas kesilapan yang saya lakukan melalui tingkah laku dan kata-kata saya yang telah melukakan hati ramai orang dan melampaui batas.

“Saya berjanji akan dapat memperbaiki diri dengan bercakap dan bertingkah laku agar saya menjadi lebih baik dan berjanji. untuk tidak melakukannya lagi," kata salah seorang daripada lima remaja itu.

Seorang lagi turut memohon maaf atas kelakuannya tempoh hari. Menurut remaja itu, dia tidak berniat untuk menyakiti hati sesiapa terutama kanak-kanak di Palestin.

ARTIKEL BERKAITAN: Biadab, Remaja Makan McD, Persenda Mangsa Kekejaman Isra*l: “Makan Darah Anak Palestin”

ARTIKEL BERKAITAN: Menteri Israel Letak Jawatan

ARTIKEL BERKAITAN: Hantar 2 Biji Kontena Berisi Ubat, Makanan, Pakaian & Khemah, Alha Alfa Rancang Masuk Rafah – “Ini Merupakan Jihad Kecil Kami”

ARTIKEL BERKAITAN: Kes Keguguran Wanita Hamil Di Gaza Meningkat, Tekanan & Kurang Makanan Jadi Punca

ARTIKEL BERKAITAN: Kelayakan Piala Dunia: Palestin Cipta Sejarah Pertama Kali Mara Ke Pusingan Ketiga

"Selamat petang, saya di sini ingin memohon maaf kepada seluruh masyarakat atas tindakan tercela yang telah saya lakukan. Saya sebenarnya tidak berniat untuk menghina atau mengganggu pihak tertentu.

“Saya juga tidak berhasrat untuk mendokumentasikan sesuatu kejadian secara spontan dan kemudian menyiarkannya di laman web saya. akaun media sosial," katanya.

Katanya, dia kesal tindakannya itu telah merugikan banyak pihak. Dia mengaku salah dan berharap masalah ini dapat diselesaikan.

“Saya sedar kejadian ini telah merugikan ramai orang. Saya betul-betul minta maaf. Saya betul-betul rasa serba salah. Saya harap ini semua dapat diselesaikan dengan cepat dan boleh dimaafkan.

“Saya sebagai individu yang memuat naik video tersebut benar-benar memohon maaf dan saya akan menjadi orang yang lebih baik dan tidak akan mengulangi kesilapan yang sama,” sambungnya lagi.

Jabatan Pendidikan Jakarta (Disdik) mengecam kes viral beberapa pelajar sekolah menengah rendah (SMP) di Jakarta yang mempersendakan Palestin ketika mereka sedang makan di restoran makanan segera.

Difahamkan, dalam video yang tular ketika ini, kelihatan beberapa wanita muda sedang makan di sebuah restoran makanan segera. Salah seorang daripada mereka, memakai cermin mata dan kemeja-T hitam, menunjuk ke arah rakan di sebelahnya yang sedang makan tulang ayam dan memanggilnya 'tulang kanak-kanak Palestin'.

Seorang lagi remaja kemudian menimpali dengan mengatakan mereka sedang makan "darah kanak-kanak Palestin" sambil mencelup daging ayam dalam sos cili.

Sumber: Viva Indonesia

Korang dah tengok filem The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.