Bintang Gegar Vaganza (GV) 7, Nomad terpaksa akur apabila perjalanannya terhenti pada minggu kelima serta terpaksa melupakan hasrat mengejar gelaran juara musim ini.

Hanya 10 nama bintang yang diumum hos Nabil Ahmad dan Jihan Muse pada segmen Ada Lagu Ada Lagi pada malam Ahad.

Nomad yang memperoleh markah terendah sebanyak 41.40% kelihatan tenang dan seperti sudah menjangkakan bakal tersingkir selepas menerima komen daripada pihak juri.

Tambahan lagi apabila Datuk Ramli MS mendedahkan secara langsung memberikan Nomad markah terendah kepada persembahannya pada malam ini.

Perbezaan markah Nomad dengan Yantzen juga menunjukkan jurang yang agak besar iaitu sebanyak 18.60%.

Markah diberikan juri tetap Datuk Ramli MS dan Datuk Khatijah Ibrahim serta juri jemputan, Datuk Hattan.

Ini markah penuh semua bintang pada minggu bertemakan 'Tau-Tau Sampai':

Cliff Umar menjadi bintang GV7 pertama yang menerima Anugerah Bintang Paling Power Miow tajaan Adabi.

Sementara itu Anugerah Next Level Digi menjadi milik Ashira, yang mendapat undian tertinggi di laman web Astro Gempak sepanjang minggu ini.

Anugerah CUCKOO Healthy Home pula diberikan kepada Yantzen yang menyanyikan lagu Sekuntum Mawar Merah Sebuah Puisi, selepas menerima kicauan (tweet) dengan undian hashtag paling banyak di media sosial Twitter sepanjang siaran langsung.

Minggu ini Farm Fresh dan Astro berkongsi rezeki dengan anggota kumpulan nasyid Rabbani, Nazrul yang mempunyai penyakit buah pinggang menerusi segmen Kongsi Rezeki.

Nazrul menerima RM10,000 sumbangan Farm Fresh dan Astro.

Tinggal 10 bintang bakal meneruskan perjalanan di minggu keenam GV7 bertemakan 'Double Special' iaitu berduet dengan rakan artis.

Dihoskan oleh Jihan Muse dan Nabil Ahmad, GV7 bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) selama 10 minggu pada setiap hari Ahad, jam 9.00 malam.

GV7 turut menampilkan Datuk Ramli MS dan mengembalikan Datuk Khatijah Ibrahim sebagai juri tetap dan akan dibantu juri jemputan setiap minggu.

Teruskan menonton GV7 yang dibawakan sekali lagi oleh Farm Fresh selaku Penaja Utama, disokong Adabi dan CUCKOO Healthy Home sebagai Penaja Bersama selain Digi selaku Telco Rasmi.

Rangkaian program GV7 akan mula bersiaran secara eksklusif menerusi saluran Astro Ria (124) dan Astro Ria HD (104) serta turut boleh diakses menerusi portal Gempak dan aplikasi Astro Go untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’.

Untuk lima episod pertama, ‘Kapsul Gegar Vaganza’ akan disiarkan pada hari Isnin hingga Jumaat, jam 6.30 petang.

Untuk pengisian di platform digital, program ‘Gegar Vaganza Live Plus’ akan disiarkan secara serentak di www.gempak.com/gegarvaganza ketika berlangsungnya konsert mingguan ‘GV7’ bermula 11 Oktober 2020.