,
Sukan

Olimpik Paris 2024: Pearly-Thinaah Ke Suku Akhir, Tan Boon Heong Dedah: “Tidak Ramai Yang Rasa Kalian Akan Berjaya”

Maliah Surip
31/07/2024
01:24 MYT
Kejayaan pasangan badminton beregu wanita negara, Pearly Tan-M. Thinaah layak ke suku akhir Sukan Olimpik Paris 2024 terus menjadi kebanggaan dan perhatian pemerhati serta peminat sukan tersebut.
Hal itu lantaran mereka sempat dilihat berada dalam kumpulan A yang disifatkan sebagai ‘kumpulan maut’ apabila bakal berdepan pasangan regu Jepun, Indonesia dan Korea Selatan dengan kesemua mempunyai rekod cemerlang dan pernah merangkul gelaran juara dunia.

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Pearly-Thinaah Tamatkan Kemarau 8 Tahun Regu Wanita, Bergaya Benam Indonesia Mara Ke Suku Akhir

Malah salah seorang bekas pemain badminton legenda, Tan Boon Heong mendedahkan saat Pearly - Thinaah diundi dalam kumpulan A, tidak ramai yang mempunyai harapan besar terhadap mereka.
“Sewaktu undian diumumkan, tidak ramai yang rasa kalian akan berjaya.
“Tapi sekarang kalian telah membuktikan segalanya. Tahniah,” tulis Boon Heong di akaun media sosial Facebook.
Dia juga meninggalkan pesanan buat pasangan Malaysia yang akan bertemu dengan regu Korea Selatan yang juga merupakan pemenang pingat gangsa edisi lepas, Kim So Yeong-Kong Hee Yong dalam pusingan suku akhir.
“Jangan fikir tentang tekanan tetapi terus mencari motivasi untuk mara dalam perlawanan ini.
“Perlawanan belum berakhir, ini hanya permulaan. Berusaha untuk perlawanan seterusnya. Kami menanti aksi kalian,” katanya lagi.

BERITA TRENDING: Tan Boon Heong Dedah Dua Kali Kena Scam, RM2.5 Juta Lesap: “Itulah Kehidupan”

BERITA TRENDING: Aaron Chia, Soh Wooi Yik Juara Dunia, Tan Boon Heong; "Tak Ada Public Holiday Ker Esok?"

Terdahulu, pemenang pingat emas Sukan Komanwel Birmingham 2022 itu, yang dalam misi mesti menang mereka pada perlawanan peringkat kumpulan itu, mengejutkan pasangan kesembilan dunia Apriyani Rahayu-Siti Fadia Silva Ramadhanti dari Indonesia 21-18, 21-9 di Porte de La Chapelle Arena, di Paris.
Dalam perlawanan kurang 30 minit itu, Pearly- Thinaah menang straight set dengan 21-18, 21-9 ke atas pasangan yang menduduki ranking kesembilan itu.
Pearly-Thinaah sebelumnya menerima standing ovation daripada penonton selepas membenam bekas juara dunia 2018 dan 2019 dari Jepun, Mayu Matsumoto-Wakana Nagahara dalam misi mencari kemenangan pertama dalam aksi kumpulan A.

BERITA TRENDING: Perjuangan Di Piala Uber Berakhir, Thinaah Mohon Maaf – “Sokong Team Malaysia Di Piala Thomas Nanti!”

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.
Hiburan

Seronok Bekerja Bersama, Nabila Huda Sifatkan Leona Bukan Bimbo - "Dia Kelakar, Manja & Bijak"

gempak
18/09/2024
07:55 MYT
Gerak-geri sering dikritik, pelakon Nabila Huda, menyatakan pempengaruh media sosial sensasi, Kasih Iris Leona, 22, sebagai seorang anak muda yang berbakat, bijak, kelakar dan bukan budak 'bimbo' seperti yang disifatkan netizen.