Jaguh muay thai negara dan bintang One Championship, Muhamad Johan Ghazali Zulfikar, terpaksa akur dengan kekalahan menerusi keputusan pengadil dalam pertarungan yang berlangsung sebentar tadi.

ARTIKEL BERKAITAN: Pakai Busana Tradisional Ketika Ditemu Bual, Ramai Yang Cair Lihat Jojo Ghazali Segak Berbaju Melayu

ARTIKEL BERKAITAN: Masuk Form 5 Tak Sampai 3 Bulan, Sering Tidur, Jojo Ghazali Puas Hati Dengan Keputusan SPM - “Shocking Jugalah…”

Bintang muda yang mewakili Rentap Muay Thai Gym itu akan membuat perhitungan dengan juara WMF Muay Thai lima kali dari Vietnam, Nguyen Tran Duy Nhat, dalam pertarungan di Impact Arena, Bangkok, Thailand.

Berdepan perbezaan jurang usia yang hampir 17 tahun, ia ternyata tidak mematahkan semangat Jojo berdepan petinju Muay Thai berpengalaman itu.

Pusingan pertama menyaksikan Jojo memberikan tekanan tanpa henti, melakukan serangan demi serangan.

Serangan Demi Serangan

Jojo mengajak lawan bertempur di pusingan kedua, dengan skrip sama ditampilkan, mengasak Nguyen dalam usaha untuk menghasilkan serangan demi serangan.

Di sebalik serangan ke arah kaki kiri Jojo oleh Nguyen, petinju Muay Thai negara itu tetap menampilkan corak serangan positif sehingga tamat perlawanan.

Selepas tiga pusingan berakhir, keputusan pengadil memilih Nguyen sebagai pemenang perlawanan tersebut.

Bagaimanapun, rata-rata rakyat Malaysia yang menonton pelawanan tersebut secara langsung di Facebook tetap memberi semangat dan sokongan padu kepada Jojo.

ARTIKEL BERKAITAN: “Dulu Orang Selalu Cakap Muay Thai Tak Dapat Jadikan Kerjaya” - Reward Diri, Jojo Ghazali Beli Jam Tangan Rolex

ARTIKEL BERKAITAN: Jojo Ghazali Disifatkan Fenomena, Dinobat Breakout Star of The Year oleh ONE Championship

ARTIKEL BERKAITAN: #GempakWrapped2023: Gemilang Dunia Sukan, Tumbukan 36 Saat Jojo, Rekod Legosam, Sensasi Pecut Qabil Irfan, Cemerlang Regu Aaron Chia &…

ARTIKEL BERKAITAN: Hanya 36 Saat, Jaguh Muay Thai Jojo Ghazali Tumbangkan Petarung Mexico Edgar Tabares

ARTIKEL BERKAITAN: #GTheUntoldStory: Semangat Merdeka Jagoan Sukan Jojo Ghazali, Lego Sam, Iman Hakim & Sharul Aimy!

Sumber - Stadium Astro