,
Terkini

Operasi Stesen LRT Dilanjutkan Sempena Final Piala FA- Rapid Rail

Gempak
22/08/2024
06:13 MYT
Rapid Rail Sdn Bhd (Rapid Rail) selaku pengendali perkhidmatan rel Rapid KL akan melanjutkan waktu operasi Stesen LRT Bukit Jalil pada malam Sabtu ini sehingga jam 1 pagi, pada Ahad.
Lanjutan waktu operasi itu susulan perlawanan akhir Piala FA antara Johor Darul Ta'zim (JDT) dan Selangor FC yang akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil. "Untuk memastikan kelancaran pergerakan penumpang, tren tambahan akan disediakan sejurus tamat perlawanan bagi keselesaan penumpang untuk pulang ke destinasi masing-masing.
"Stesen-stesen lain akan menamatkan operasi seperti biasa, bagaimanapun para penumpang masih boleh keluar dari stesen berkenaan bagi meneruskan perjalanan.
"Semua stesen-stesen pertukaran rel turut dilanjutkan waktu operasi bagi membolehkan penumpang meneruskan perjalanan ke destinasi akhir," katanya dalam satu kenyataan, pada Khamis.
Mengulas lanjut, Rapid Rail menyarankan penumpang untuk menggunakan kad Touch ‘n Go bagi menikmati perjalanan yang lebih lancar dan mengelakkan kesesakan ketika masuk dan keluar stesen.
Manakala bagi pengguna token pula digalakkan untuk membeli token pergi dan balik sebelum keluar dari stesen. "Rapid Rail juga menyarankan penumpang untuk menggunakan fasiliti parkir Park N’ Ride yang terdapat di stesen-stesen LRT dan MRT terpilih.
"Sejumlah 18,680 ruang parkir kereta tersedia bagi penumpang yang ingin menggunakan perkhidmatan tren untuk ke stadium," ujarnya.
Selain itu, Rapid Rail menambah, penumpang boleh merancang perjalanan dengan media sosial Rapid KL serta aplikasi PULSE bagi mendapatkan informasi terkini mengenai status perkhidmatan.
Sumber: Astro AWANI
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sandra Lim Mahu Harumkan Malaysia Di Pentas Miss Universe - "Perjalanan Ini Bukan Mudah"

gempak
12/09/2024
12:55 MYT
Selepas kemenangan yang diraih menerusi acara Miss Universe Malaysia baru-baru ini, pelakon dan model, Sandra Lim berhasrat mahu berusaha keras bagi mengharumkan nama negara ke persada dunia.
Hiburan

Pernah Berdepan 3 Pertuduhan Akibat Hantaran Di Laman Sosial, Pelawak Rizal Van Geyzel Kini Lebih Teliti Upload Video Jenaka

gempak
12/09/2024
11:55 MYT
Pelawak Rizal Van Geyzel mengambil iktibar selepas berdepan pertuduhan berkaitan hantaran video yang menyentuh sensitiviti kaum di Malaysia pada Julai 2022.
Viral

"Malaysia Ada Makanan Terbaik Di Dunia" - Uncle Roger

gempak
12/09/2024
09:25 MYT
Pelawak dan Youtuber asal Malaysia, Nigel Ng, telah melancarkan restoran sulungnya, ‘Fuiyoh! It’s Uncle Roger’ di Pavilion Kuala Lumpur baru-baru ini.
Berita

Rakyat Malaysia Lawat Atau Transit UK Perlu Mohon ETA Mulai 2025

gempak
11/09/2024
16:55 MYT
Mulai 8 Januari tahun depan, rakyat Malaysia yang melancong atau transit di United Kingdom perlu mendapatkan Kebenaran Perjalanan Elektronik (ETA), langkah yang ditetapkan untuk memudahkan kemasukan bagi pelawat jangka pendek.
Hiburan

Harris Baba Bawa Akon Datang Malaysia 19 November Ini!

gempak
11/09/2024
03:33 MYT
Penyanyi terkenal Amerika Syarikat, Akon bakal singgah ke Malaysia sempena konsert Akon The Superfan Tour Live in Malaysia & Singapore pada November depan.