Bintang Korea Selatan, Park Bom tampil membuat persembahan dalam acara muzik Popstival 2022 di Manila, Filipina hujung minggu lalu.

Bukan kerana aksi dan persembahan mantan anggota 2NE1 ini menjadi soroton peminat, tetapi penampilan terkininya dengan tubuh lebih gempal telah menarik perhatian umum.

Hal ini kerana Park Bom terlihat sangat berbeza daripada penampilannya sebelum ini. Dia yang memakai dres berwarna hitam kelihatan cukup berisi dan disifatkan telah mengalami kenaikan berat badan yang cukup drastik selepas sempat menurunkan berat sebanyak 11 kilogram pada tahun lalu.

Dalam satu temubual yang berlangsung pada 3 Januari 2021, Park Bom mengaku berat badan mencecah 70 kg dan berjaya menurunkan berat sehingga menjadi 59 kg dengan melakukan diet yang ketat.

Lantaran itu banyak peminat yang bimbang Park Bom kembali tidak sihat dan diserang penyakit yang sekian lama dialaminya iaitu ADD (attention deficit disorder).

Penyakit yang dideritainya itu membuat Park Bom sulit berhenti makan saat stres.

“Dia mengalami kenaikan berat badan dalam waktu singkat, saya bimbang ada yang salah dengan kesihatannya," tulis seorang netizen.

Seorang yang lainnya menulis: “Saya harap Park Bom baik-baik saja.”

Melihat semaraknya netizen bercakap tentang penampilan terkini Park Bom yang menimbulkan spekulasi dan rasa bimbang dalam kalangan peminat, pihak agensi, D Nation Entertainment membuat kenyataan.

Agensi mengatakan Park Bom berada dalam keadaan sihat. Dia mengalami kenaikan berat badan bukan kerana kembali menderita ADD.

Sebaliknya kerana dia belum sibuk atau aktif dengan pekerjaan.

"Dia tidak punya masalah kesihatan. Dia hanya mengalami kenaikan berat badan kerana tidak aktif.

“Tapi sekarang dia mulai bersenam dan diet," demikian kenyataan agensi Park Bom seperti dilaporkan allkpop.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!