Filem atau drama aksi sentiasa menjadi pillihan orang ramai untuk ditonton masa lapang

Tidak dinafikan jalan cerita yang mempunyai pelbagai plot twist dan sangat mencabar, memang membuatkan penonton rasa excited dan tak sabar nak habiskan.

Bila nak meluangkan masa dengan family, sudah pasti kita akan tengok movie atau drama sama-sama kan? Jadi, filem atau siri drama bertema aksi akan menjadi pilihan keluarga kerana ia sesuai untuk ditonton semua.

Tak tahu nak tengok cerita apa? Jangan risau Gempak akan senaraikan lima filem bergenre aksi rompakan paling best untuk korang tengok.

#1 Ocean Eleven

Ocean's Eleven merupakan sebuah filem komedi rompakan Amerika 2001 yang diarahkan oleh Steven Soderbergh daripada lakon layar oleh Ted Griffin.

Filem ini menampilkan pelakon seperti George Clooney, Matt Damon, Andy García, Brad Pitt, Julia Roberts, Casey Affleck, Scott Caan, Elliott Gould, Bernie Mac, dan Carl Reiner.

Filem ini mengisahkan tentang, Danny Ocean (Clooney) dan Rusty Ryan (Pitt), yang merancang untuk merompak sebanyak $160 juta daripada pemilik kasino Terry Benedict (García), kekasih kepada bekas isteri Ocean Tess (Roberts).

#2 Dungeons and Dragons: Honor among Thieves

Selepas beberapa percubaan gagal untuk mendapatkan adaptasi filem Dungeons & Dragons yang hebat, peminat dan penonton akhirnya dikurniakan satu dalam Honor Among Thieves. Dengan genre fantasi dan filem rompakan, Honor Among Thieves mengisahkan seorang penyair, orang gasar, ahli sihir, druid dan paladin yang menjalankan beberapa siri pencarian merentasi dunia fiksyen.

BERITA TRENDING: Ini Reaksi Mimi Lana, Maya Karin & Datuk Aaron Aziz Bila Baca Komen Warganet Mengenai The Experts!

Perjalanan mereka membawa kepada mereka melakukan rompakan untuk mendapatkan peninggalan yang kuat sambil menumpaskan seorang pemimpin pengkhianat dan ahli sihir jahat.

#3 The Bad Guys

Jarang untuk melihat filem animasi dalam subgenre heist, tetapi The Bad Guys terbitan 2022 membuktikan bahawa rompakan boleh menyeronokkan untuk kanak-kanak sama seperti orang dewasa.

Berdasarkan siri buku kanak-kanak dengan nama yang sama, pengembaraan animasi itu mengikuti kumpulan penjenayah bergelar, yang terdiri daripada Encik Wolf, Encik Ular, Encik Shark, Cik Tarantula dan Encik Piranha. Selepas melakukan banyak rompakan yang berjaya, krew akhirnya ditangkap. Tetapi, untuk mengelak daripada masuk penjara, Orang Jahat cuba menjadi warga contoh.

#4 Ambulance

Ambulans ialah salah satu projek yang dihasilkan oleh pengarah terkenal Michael Bay. Filem ini mengisahkan tentang Will yang memerlukan wang untuk bil perubatan isterinya dan Danny telah membawanya dalam rancangannya untuk mencuri $32 juta.

BERITA TRENDING: The Experts: Dikelilingi Enam Kamera, Kena Menari Tango Depan Lebih 100 Orang, Remy Ishak Kongsi Kisah Sebenar Berlaku Behind The Scene

Bagaimanapun, apabila rompakan itu salah, kedua-duanya melarikan diri dengan ambulans dengan seorang paramedik - dimainkan oleh Eiza Gonzalez - dan seorang polis yang cedera parah, yang membawa kepada pengejaran berpanjangan di seluruh Los Angeles.

#5 The Experts

The Experts ialah sebuah filem jenayah aksi Malaysia 2024 yang diarahkan oleh Andre Chiew dan Nazim Shah dengan cerita oleh Joel Soh yang turut menerbitkan filem itu dan Kyle Goonting, ketua produksi dan pembangunan di Astro Shaw.

Dihasilkan dan diedarkan bersama oleh Astro Shaw dan TGV Pictures, filem ini dibintangi oleh Aaron Aziz, Syafiq Kyle, Remy Ishak, Mimi Lana dan Ray Dapdap sebagai ahli keluarga.

The Experts mengisahkan tentang lima adik beradik iaitu Farid (Datuk Aaron Aziz), Keyrol (Syafiq Kyle), Emma (Mimi Lana), Amer (Remy Ishak) dan Lan (Ray Dap Dap) yang terpaksa melakukan jenayah untuk mencuri cincin milik keluarga Lima Gading.

Cincin tersebut sepatutnya menjadi milik Bashir (Tony Eusoff), adakah misi rompakan mereka berjaya? Sama-sama saksikan dalam The Experts.

Berjaya atau tidak rompakan itu? Kenalah tonton filem The Experts!

BERITA TRENDING: Ini 5 Karya Kisah Adik-Beradik Paling Ikonik Yang Wajib Anda Tonton!

BERITA TRENDING: Digandingkan Sebagai Abang & Adik Dalam Filem ‘The Experts’, Aaron Aziz Dedah Sisi Lain Syafiq Kyle - “Dia Seorang Yang…”

BERITA TRENDING: Bergaduh Gara-Gara Tak Puas Hati Dengan The Experts, Zhafvlog 'Bersemuka' Dengan Abang Riak! - “Kenapa Kau Bagi Filem Ni Level…

Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.

Sumber: Screenrant & CBR