,
Laman Utama

“Pergi Jumpa Doktor, Doktor Kata Tak Ada Sakit Apa-Apa…” – Mawi Dedah Pernah Terkena Penyakit Misteri

Fiza Kamarudin
29/11/2021
03:37 MYT
Penyanyi dan pengarah, Mawi mendedahkan pernah terkena penyakit misteri menyebabkan dia terpaksa berehat seketika dari dunia seni.
Mawi berkata, perkara tersebut berlaku sekitar tahun 2015 dan pergi menjalani pemeriksaan doktor, namun disahkan tiada menghidap apa-apa penyakit.
“Benda ni berlaku ketika saya sedang menggosok gigi dan darah tiba-tiba tidak berhenti keluar. Pada mulanya saya sangkakan ia perkara biasa.
“Bila kita gosok gigi, gusi berdarah itu kan biasa. Tapi bila saya berkumur darah tetap tak berhenti keluar.
“Hari ke hari jadi makin teruk pula sampai saya susah nak tidur. Akhirnya saya cepat-cepat ke hospital. Apa yang pelik, pemeriksaan kesihatan dilakukan tetapi doktor tak dapat mengesan apa-apa penyakit,” katanya.
Perkongsian Mawi itu dilakukan pada sesi Instagram Live berjudul Pengarah Tanpa Gagal anjuran Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM) dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (FINAS).
Dalam sesi yang dikendalikan oleh bekas wartawan Melodi, Nik Syafiq dan bekas wartawan Muzik Muzik, Mohd Faris melalui akaun Instagram @wartawanhiburan (WHAM) itu, ia diadakan bagi menyemarakkan sambutan Festival Filem Malaysia ke 31 (FFM-31) yang bakal berlangsung 10 Disember ini.
Bercerita mengenai kerjayanya dalam bidang pengarahan, Mawi mendedahkan penglibatannya dalam dunia pengarahan adalah satu perkara yang tidak dirancang.
“Pada awalnya, saya memberanikan diri mengarah drama sebelum beralih kepada filem. Drama pertama arahan saya berjudul Ibu Pak Nil Kirim Salam. Skripnya adalah tulisan saya sendiri.
“Apabila dah siap skrip, masa nak cari pengarah saya terfikir saya dah buat skrip dan apa salahnya saya yang mengarah. Akhirnya saya mengarahkan karya tersebut bersama pengarah Jamal Khan. Dia yang banyak mengajar saya.
“Selepas itu, saya mula mengumpul ilmu dan mahu mengarah filem pula. Saya berkenalan dengan Syamsul Yusof dan banyak belajar dengan dia. Akhirnya, saya muncul dengan filem Tiada Tajuk yang bergenre komedi dan agama,” katanya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

7 Tahun Bela Rambut, Mawi Reda Botakkan Kepala Live Demi Konsert Tsumawi! - "Masa Tengok Anak Sedih, Saya Pun ..."

gempak
17/09/2024
09:30 MYT
Penyanyi, Mawi sanggup membotakkan kepalanya secara langsung ketika majlis sidang media Konsert Tsumawi 20th Mawi World Live in KL di Hotel Tenera, Bangi pada Selasa.
Hiburan

Harris Anuar Kongsi Keadaan Kak Ton, Pernah Alami Muntah Buih & Sakit Tulang Belakang Akibat Disihir - “Saya Pernah Nampak Pocong…”

gempak
12/09/2024
06:55 MYT
Pempengaruh media sosial, Harris Anuar memaklumkan ibunya yang juga usahawan kosmetik iaitu Zaiton Hassan atau Kak Ton masih dalam menjalani rawatan perubatan Islam selepas didakwa disihir sejak 2016.
Hiburan

"Ikut Hukum Akal, Saya Dah Lama Arwah" - Berkali-Kali Disihir, Aishah Bersyukur Masih Hidup

gempak
02/09/2024
08:32 MYT
Penyanyi Datuk Aishah menzahirkan rasa syukur apabila masih dipanjangkan usia walaupun mendakwa dirinya berkali-kali pernah menjadi mangsa sihir.
Hiburan

“Bila Dengar Luahan Masalah Orang, Buat Saya Rasa Lebih Bersyukur” - Mawi

gempak
27/08/2024
15:46 MYT
Penyanyi dan penyampai ZAYAN, Mawi akui segmen ‘Bukan Nama Sebenar’ di platfom radio berkenaan banyak mengajarnya erti bersyukur.
Hiburan

“Dirasuk, Mendengus Seperti Harimau, Jilat Kaki…” - Shuib Dedah Arwah Siti Sarah Pernah Disihir, Rasa Dibenci Ketika Buat Persembahan

gempak
29/07/2024
00:49 MYT
Pelawak Shuib mendedahkan dia pernah berdepan dengan detik cemas apabila Allahyarham isterinya yang juga penyanyi Siti Sarah dirasuk mahkluk halus.