Apabila kita merancang untuk pergi melancong, perkara pertama yang kita bayangkan sudah tentu tempat-tempat menarik yang bakal kita kunjungi.

Tapi, bukan semua yang kita harapkan itu akan terlaksana dengan baik kan? Contohnya, kita berharap untuk mendapatkan foto yang terbaik dan menarik seperti yang dikongsi oleh orang lain di laman sosial…

Namun, hakikatnya? Indah khabar dari rupa! Hujung-hujung, kita pula rasa sakit hati dan menyesal menjejakkan kaki ke tempat tersebut.

Jadi, tak ada apa yang lebih mengecewakan apabila realiti diharapkan terhadap destinasi yang dituju tidak sama langsung dengan apa yang dibayangkan.

Ini antara ‘expectation vs realiti' yang biasa berlaku. Oleh itu, rancanglah percutian anda dan selidik dahulu tempat yang ingin dituju.

#1 'Selfie' di Tembok Besar Negeri Cina
Siapalah yang tak teringin menjejakkan kaki di tempat yang tersenarai sebagai 'tujuh benda ajaib dunia'...Dalam gambar nampak tenang (gambar kiri), hakikatnya? Nak selfie? Jangan harap! (gambar kanan)

#2 Piknik dengan orang tersayang berlatar belakangkan Eiffel Tower
Sebelum bertolak ke Paris, di mata sudah membayangkan suasana romantis piknik bersama suami tersayang sebagai salah satu itenari bulan madu. Tapi...lain pula yang jadi bila padang hijau dipenuhi dengan umat manusia sampai sehelai rumput pun tak nampak!

#3 Mencari ketenangan dengan menaiki Gondola di VeniceBayangan suasana romantis sambil menikmati ketenangan menaiki gondola? Mungkin anda terlalu banyak tengok drama!

#4 Berehat di Pulau Maldives yang cantik dan mendamaikanKawan-kawan kata kalau nak menikmati keindahan pulau, laburlah duit sikit dan pergi ke Maldives. Tapi, cuba bayangkan pantai yang cantik bertukar menjadi 'nightmare' macam dalam gambar sebelah kanan tu? Urgh! Oleh itu, sentiasalah jadi manusia yang bertanggungjawab untuk memelihara alam sekitar kita.

#5 Beriadah bersama keluarga di taman tema air
Siapa pernah mengalami pengalaman macam ni. Kita membayangkan dapat meluangkan masa bersama anak-anak di taman tema dengan gembira dan tenang. Tapi bila sampai....adoi! rasa nak patah balik!
Layari www.etravelfair.com.my untuk mengetahui lebih lanjut pelan pelancongan yang ditawarkan. Senarai rasmi pakej dan harga akan dilancarkan secara rasmi pada 2 September.