,
Laman Utama

Pernah Susah, Han So Hee Kini Selamba Beli Rumah RM6.8 Juta Secara Tunai

Maliah Surip
01/03/2022
15:14 MYT
Populariti yang dikecapi bintang drama sensasi Korea Selatan, Han So Hee dimanfaatkan dengan baik oleh pelakon wanita itu.
Selepas pernah dilaporkan hanya menjadi pekerja di bar dan memiliki wang kurang dari RM1, 000 sewaktu berhijrah ke Seoul pada tahun 2014, kini kehidupan So Hee berubah menjadi semakin baik.
Krisis kewangan yang pernah dilaluinya sebelum ini nampakya semakin pulih apabila bintang World Of The Married sudah mampu membeli aset seperti rumah secara tunai!
Menerusi laporan Koreaboo, So Hee baru secara rasmi memiliki apartment mewah yang dibelinya secara tunai dengan nilai sekitar RM6.8 juta.
Dia dikatakan telah membayar wang pendahuluan pada 20 Disember 2021 untuk kediaman yang terletak dalam kawasan elit dan dipenuhi dengan selebriti Korea Selatan lainnya di kawasan Achiwul Village.
Wanita cantik itu kemudian melunaskan baki bayaran secara tunai pada Februari lalu sekaligus memiliki apartment di Villa De Greeum itu dengan harga di bawah pasaran.
Sebelum ini, So Hee dikatakan telah melakukan pencarian kediaman idamannya di beberapa kawasan berpotensi, namun akhirnya jatuh cinta dengan kawasan dan kejiranan di Achiwul Village.
Kawasan tersebut juga hanya 30 minit dari Seoul dan disifatkan sebagai strategik untuknya.
Untuk rekod, bintang My Name itu juga kini bukan sahaja menjadi rebutan para penerbit, tetapi laris sebagai model untuk pelbagai jenama mewah.
Kredit Foto: Cosmopolitan
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Educated Tak Semestinya Pakar Dalam Sesuatu Bidang” - Perunding Hartanah Tak Setuju Diana Danielle Gelarkan Rumah Malaysia Mahal

gempak
20/09/2024
07:55 MYT
Seorang perunding hartanah tampil memberi kenyataan balas mengenai pandangan pelakon, Diana Danielle berkenaan dengan harga rumah di Malaysia yang dikatakan agak mahal meskipun bersaiz seperti ‘kotak kasut’.
Hollywood

Sean Diddy Tawar RM200 Juta & Rumah Lepas Jenayah Seks, Mahkamah Tetap Hantar Ke Penjara

gempak
19/09/2024
15:13 MYT
Mahkamah Persekutuan di Amerika Syarikat menolak Sean Diddy Combs diikat jamin meski rapper tersebut sanggup membayar sejumlah nilai yang besar agar dibebaskan.
Viral

Gamers Listy Chan Peluk Islam: “Bismillah Login”

gempak
19/09/2024
14:16 MYT
Seorang gamers terkenal Indonesia, Listy Chan mengambil berkat di hari kelahiran Nabi Muhammad SAW apabila mengumumkan memeluk agama Islam.
Sukan

Terbuka China: Wei Chong-Kai Wun Tumbangkan Juara Dunia Dari Korea Selatan

gempak
19/09/2024
10:25 MYT
Beregu lelaki negara Man Wei Chong-Tee Kai Wun melakar kejutan apabila menumbangkan juara dunia dari Korea Selatan Kang Min Hyuk-Seo Seung Jae di pusingan kedua Terbuka China 2024 pada Khamis.
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.