Setelah empat musim bersiaran, program hiburan Gempak TV sudah pun menamatkan tayangannya dengan episod akhir yang disiarkan pada minggu lalu.

Menurut salah seorang hos program tersebut, Daniel Cheang, 27, mendedahkan banyak kenangan manis yang diterimanya sepanjang mengacarakan Gempak TV.

Jelas Daniel, antara kenangan yang paling diingati adalah apabila dia dapat berkenalan dengan selebriti yang menjadi tetamu untuk program berkenaan.

“Kenangan paling manis apabila saya dapat berkenalan dengan rakan selebriti yang menjadi tetamu undangan dalam program Gempak TV.

“Walaupun kebanyakkan mereka saya pertama kali jumpa dan rasa sedikit gementar, tapi apabila dah mula sesi temubual, semuanya berjalan baik, malah ada yang telah menjadi rakan baik saya.

“Selain itu, kenangan lain yang saya rasakan sangat bermakna apabila impian saya untuk menjadi pengacara di Gempak TV menjadi kenyataan, saya rasa itulah pengalaman yang sangat manis untuk saya,” katanya kepada Gempak.

Dalam pada itu, Gempak TV bakal digantikan dengan sebuah program carta terbaharu iaitu Gempak Most Wanted 2022 (GMW2022) yang akan di hoskan oleh pelakon Sean Lee dan Amelia Henderson bermula 28 September ini.

Tambah Daniel, biarpun Gempak TV sudah tidak lagi bersiaran, namun dia masih bersyukur kerana diberi peluang untuk bersama-sama dalam program terbaharu GMW2022.

“Setiap pengakhiran akan ada permulaan yang baharu, saya akan ditempatkan di segmen hos dalam GMW. Kali ini saya akan buat sedikit kelainan daripada hosting saya yang sebelum ini iaitu hanya di dalam studio.

“Saya akan keluar berjumpa orang ramai dan lakukan beberapa sesi temubual bersama selebriti yang saya akan temuramah. Saya rasa itu adalah sesuatu yang menarik dan saya tak sabar untuk GMW,” tambahnya.

Terdahulu, selain Daniel, Gempak TV turut dihoskan oleh Isha Norsham, Hun Haqeem dan Riena Diana serta dibantu co-hos lain seperti Munaa Bella, Haiqal Din, Shazrul Affandy (Momo) serta Aisha Retno.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini.

Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!