Kumpulan tempatan Salammusik menggunakan kreativiti mereka untuk memberi kesan positif, mengenai keadaan atau situasi semasa dengan catatan baru mereka Kuasa.

Punca keganasan yang sama selama beberapa dekad: kesan dari konflik yang tidak dapat diselesaikan antara Israel dan Palestin. Lebih dari satu abad mereka berjuang untuk tanah antara Laut Mediterranean dan Sungai Jordan.

“Selagi konflik ini tidak dapat diselesaikan, ia akan berlaku berulang kali. Kita harus menyatukan para pemimpin dan mengembalikan pihak-pihak ke meja rundingan. Penggunaan kekuatan hanya menimbulkan lebih banyak kebencian," tegas Salammusik.

Menurut Institut Penyelidikan Keamanan Antarabangsa Stockholm (SIPRI), jumlah perbelanjaan ketenteraan global meningkat kepada $1981 bilion pada tahun lalu. Melihat dengan lebih mendalam, anda akan menjumpai banyak syarikat yang memperoleh keuntungan berbilion dolar setiap tahun kerana perperangan.

“Kami percaya bahawa para pemimpin perlu berbincang dan berhenti menghabiskan lebih banyak wang untuk membunuh dan memusnahkan. Ia telah menyebabkan begitu banyak kematian, penderitaan dan kerosakan infrastruktur penting.

"Kita tidak boleh membiarkan perkara ini melangkah lebih jauh, kita harus memikirkan semua orang yang tidak bersalah, terutama anak-anak! Sekiranya mereka tumbuh dengan begitu banyak keganasan, pemimpin seperti apa mereka? Pertempuran mesti berhenti! tegas mereka lagi.

Dalam masa yang sama, kumpulan ini juga ingin memberi kesedaran kepada anak-anak di kawasan perang dan menyumbang kepada perubahan positif dengan mengeluarkan lagu ini. Muzik tidak mempunyai sempadan untuk menyatukan orang dan memulihkan hubungan.

Lagu Kuasa telah merupakan buah tangan kedua Salammusik dalam tempoh masa sebulan. Pada 30 April band ini telah melancarkan Galaksi Rindu, sebuah lagu tentang kerinduan.

Kumpulan ini bermatlamat untuk menulis muzik yang memberi kesedaran dari segi sosial dan senang didengar. Tonton video muzik baru di saluran Youtube Salammusik.