,
Laman Utama

Pilu...Vanessa Angel Sempat Raikan Hari Lahir Bapa Sebelum Pergi Selamanya

Asraf Aided
22/11/2021
03:52 MYT
Pemergian pelakon Indonesia Vanessa Angel yang maut dalam kemalangan jalan raya bersama suami, Bibi Adriansyah awal bulan ini masih meninggalkan kesan pilu yang mendalam buat bapanya, Doddy Soedrajat.
Memetik laporan Liputan6, Doddy berkongsi momen istimewa bersama Vanessa sebelum pergi untuk selamanya.
Menurut Doddy, Vanessa sempat meraikan hari ulang tahun kelahirannya pada 14 Oktober lalu dengan mengajak keluar makan malam.
Walhal sebelum ini, perkara sebegitu tidak selalu dilakukan Vanessa kerana kebiasaanya, dia hanya memberi ucapan kepada bapanya itu.
"Vanessa dan Bibi sama-sama meraikan hari lahir saya pada bulan lalu. Vanessa tidak biasa buat begitu, dia ajak saya makan malam.
"Biasanya sebelum ini, dia hanya mengucapkan sahaja pada jam 12 malam," katanya seperti yang dipetik.
Dalam pada itu, Doddy juga menyifatkan sambutan ulang tahun itu adalah yang terindah sepanjang hidupnya.
"Itu sangat meninggalkan kesan, hari itu merupakan ulang tahun kelahiran saya yang sangat terindah dan termewah yang pernah Echa (Vanessa) berikan kepada Daddy, meskipun keluarga kami kecil sahaja," katanya lagi.
Terdahulu, Vanessa dan suaminya disahkan meninggal dunia dalam satu kemalangan di jalan Tol Jakarta-Surabaya berdekatan kawasan Nganjuk, Jawa Timur.
Pasangan itu meninggal seorang anak, Gala Sky Adriansyah yang cedera kerana terlibat kemalangan sama.
Kredit Foto: Tribun News
***Untuk kemaskini berita terkini, cepat & mudah, langgan saluran Telegram Gempak! Dah mengundi artis kegemaran korang di AME 2021? Klik banner di bawah untuk mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Individu Geram Dengan Sikap Ibu Bapa Pentingkan Diri Sendiri, Pilih Tempat Percutian Tanpa Fikir Keselesaan Anak - “Tak Faham Kenapa Mereka Bebal Macam Tak Ada Otak…”

gempak
19/09/2024
21:55 MYT
Tular di aplikasi X, seorang individu meluahkan rasa berang terhadap sikap segelintir ibu bapa zaman sekarang yang mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan tentang anak-anak.
Hiburan

Nikita Mirzani Lapor Kekasih Anak Ke Polis, Paksa 2 Kali Gugurkan Kandungan

gempak
19/09/2024
04:25 MYT
Selebriti sensasi Nikita Mirzani mengambil langkah tegas apabila melaporkan kekasih anak perempuannya, Vadel Badjideh kepada pihak polis.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Berita

Pasang CCTV Atas Kepala Demi Keselamatan Anak Gadis

gempak
17/09/2024
18:50 MYT
Bapa yang terlalu sayangkan anaknya itu sanggup memasang sistem kamera litar tertutup (CCTV) di atas kepala anaknya untuk tujuan perlindungan.