Filem terbaru arahan Kabir Bhatia, Kerana Korona telah menjengah pawagam di rumah anda menerusi Astro First (saluran 480) sejak 21 Januari lalu.

Seperti sebelumnya, karya pengarah berbakat ini tidak mengecewakan dan terus diminati ramai pencinta filem tanah air.

Melihat pada reaksi ramai penonton di media sosial, filem ini ternyata mempunyai keistimewaan tersendiri dan ianya dapat dinilai daripada pelbagai aspek.

Manakan tidak, tajuk filem sahaja sudah cukup memberitahu kita bahawa jalan ceritanya sangat berkait rapat dengan situasi masyarakat menjalani Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ketika ini.

Tiga cerita yang mempunyai pertalian ditampilkan, terdapat banyak pengajaran yang dapat dihayati daripada filem ini.

Mengukukuhkan lagi penceritaan, terdapat potongan ayat suci Al-Quran daripada surah Al-Insyiraah (Ayat 6) dipaparkan di penghujung cerita.

"Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan"

Potongan ayat ini mengingatkan kita, apa jua masalah atau kesukaran yang dihadapi, sudah tentu terkandung hikmah dan Allah SWT pasti akan mendatangkan kemudahan. Situasi sebeginilah yang dapat disaksikan dalam filem ini.

Kerana Korona menampilkan barisan pelakon hebat tanah air seperti Rita Rudaini, Rashidi Ishak, Ummi Nazeera, Datuk Jalaludin Hassan, Fatimah Abu Bakar dan ramai lagi.

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikannya!