Laman Utama

PU Amin Puji Aisar Khaled Islamkan Seorang Lelaki - "Cuma Dia Perlu Bimbingan Pihak Berkuasa Agama"

Amri Hassan
28/09/2021
04:39 MYT
Pendakwah selebriti, PU Amin memuji dan menyokong tindakan pempengaruh, Aisar Khaled berkongsi videonya mengIslamkan seorang individu lelaki di media sosialnya baru-baru ini.
BACA: Islamkan Seorang Individu, Tindakan Aisar Khaled Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Bukan Tak Boleh, Cara Tu Tak Betul..”
Jelas Amin, kandungan sedemikian harus diperbanyakkan di media sosial agar menjadi contoh kepada orang ramai untuk mengajak lebih ramai lagi mendekati Islam.
"Tahniah saya ucapkan buat adik Aisar Khaled atas usaha dia untuk buat content agama harus dipuji. Kenapa tidak content ini dibanyakkan?
"Cuma dia perlu dipandu dan dibimbing oleh yang memahami. Insya-Allah. Allah lihat usaha baik anda. Saya sokong!" kata Amin.
Bagaimanapun, tegas Amin, Aisar perlu dibimbing oleh individu atau pihak berkuasa agama bagi memelihara akidah saudara baru Islam.
"Salah ke Islamkan orang? Tak salah, pahala lagi dapat. Alhamdulillah. Cuma kalau boleh buat dengan pihak berkuasa agama, sebab ramai yang Islamkan kemudian tinggal macam tu.
"Akhirnya, dia kembali kepada agama bukan Islam.
"Bila kita Islamkan orang, maka kita dibebankan dengan tangggungjawab agar akidah orang yang kita Islamkan tadi terpelihara. Namun saya percaya semua faham hal ini," tambahnya.
Susulan video yang viral itu, kongsi Amin lagi ada dalam kalangan kenalannya yang bukan Islam bertanya tentang kesahihan syurga dan neraka.
"Kawan bukan Islam saya tanya, dia tengok video dan tertanya-tanya, dia kata orang yang ucap syahadah masuk syurga, nama dan tulis dalam syurga. Habis kami yang bukan or belum Islam lagi ni masuk neraka ke?
"Soalan perlu dijawab dengan ilmu yang baik. Agar agama tak jadi bahan. Sebab itu penting kita nak Islamkan orang di jalanan dengan nasihat dan panduan dari pihak berkuasa agama.
"Disiplin ini cukup rumit. Namun, Insya-Allah ia satu pengajaran dan pedoman untuk kita buat akan datang," ujarnya.
Tular baru-baru ini di media sosial apabila Aisar mendedahkan telah berjaya mengIslamkan seorang individu yang kerap dibantunya sebelum ini.
Namun, usaha Aisar itu mendapat pelbagai respon daripada orang ramai.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.
Viral

Lelaki Berpakaian Wanita ‘Kantoi‘ Curi Baju Dalam

gempak
25/07/2024
04:01 MYT
Perbuatan seorang lelaki yang mencuri pakaian dalam di sebuah kawasan kejiranan berjaya dirakam melalui kamera litar tertutup (CCTV).
Hiburan

Adidas Mohon Maaf Pada Bella Hadid - "Kami Melakukan Kesilapan Yang Tidak Disengajakan"

gempak
25/07/2024
02:30 MYT
Syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas memohom maaf kepada supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid.
Hollywood

Celine Dion Dibayar RM9 Juta Untuk Nyanyi Satu Lagu Di Olimpik Paris 2024

gempak
25/07/2024
00:30 MYT
Khabar angin legenda pop terkenal dunia Celine Dion akan tampil kembali di upacara perasmian Sukan Olimpik Paris, awal pagi Sabtu ini semakin bertiup kencang.
Viral

"Dapat Petunjuk Ke Dapat Bisikan Iblis?" - Rita Rudaini Sokong Pihak Dapat Surat Layang Kes Zulfarhan Dihukum

gempak
24/07/2024
21:55 MYT
Tular di aplikasi X surat layang yang didakwa dihantar penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) untuk meminta bantuan warden bagi menyelamatkan Pegawai Kadet Laut, Zulfarhan Osman Zulkarnain.