Pelakon Sharnaaz Ahmad memohon bintang rap Caprice untuk pulang ke Malaysia setelah lama terkandas di Cairo, Mesir berikutan tidak dapat memasuki Gaza.

Menurut Sharnaaz lagi, dia akan memberikan sokongan penuh kepada Caprice kerana sayangkan rakan seindustrinya itu.

“To my dear @capriceofficial, saya sayangkan awak sebagai kawan. Baliklah ke rumah, dapatkan rawatan. Insyallah Malaysia akan beri sokongan yang penuh. Saya juga akan memberikan sepenuh sokongan.

“Berhentilah buat apa yang awak buat sekarang, tetapkan fikiran, rawat jiwa luka tu. Insyallah dapat tangani benda ni dengan lebih baik ya Cap.

“Pulanglah. Malaysia nak ‘whats on the news today’ taknak ‘whats going to happen if”,” tulis Sharnaaz di ruangan IG Story miliknya.



Di laman sosial Twitter, tular pendapat seorang doktor yang dikenali sebagai Dr Khairul Hafidz yang turut menasihati bahawa Caprice perlu mendapatkan bantuan profesional sama ada kaunselor atau pun pakar psikiatri.

Malah, Dr Khairul telah berjaya menghubungi Caprice atas bantuan wargamaya dan menyatakan kebimbanganya kepada bintang rap itu.

“Kepada Caprice, harap awak baik-baik sahaja. Seperti yang telah saya cadangkan, mohon untuk mencari bantuan profesional jika kamu merasakan kesihatan mental kamu semakin memburuk,” tulis Dr Khairul lagi.

Semalam, kecoh di ruangan IG live di antara Sharnaaz dan Caprice yang mendapat perhatian ramai.

Menerusi siaran langsung tersebut, Caprice memaklumkan berkemungkinan dia tidak akan pulang ke Malaysia selagi tidak bertukar kerajaan.

Pada 23 Jun lalu, Caprice terbang ke Mesir bagi menjayakan sebuah misi kemanusiaan di Gaza. Namun sehingga ke hari ini, dia masih belum dibenarkan untuk memasuki ke wilayah bergolak itu.