Pelakon Rezky Aditya akhirnya membuka mulut selepas beberapa hari kecoh mengenai keputusan yang dikeluarkan mahkamah Tinggi Banten mengenai status seorang anak dari wanita bernama Wenny Ariani.

Tahun lalu, Wenny mendakwa telah melahirkan anak Rezky secara luar nikah. Rezky pula pada waktu itu telah berkahwin dengan Citra Kirana dan kini mempunyai seorang anak yang dikenali sebagai Kekey.

Rezky pada waktu itu bagaimanapun tidak melayan dakwaan telah menghamilkan Wenny sehingga melahirkan seorang anak perempuan.

Untuk membuktikan dirinya tidak melakukan fitnah, Wenny akhirnya membawa kes tersebut di mahkamah sebelum pihak berkuasa memutuskan Rezky sebagai bapa kepada anak tersebut.

Tidak mahu perkara terus menjadi kontroversi, Rezky yang memberi kenyataan ditemani isteri dan peguamnya mengatakan bersedia melakukan ujian DNA dan akan bertanggungjawab penuh jika dirinya terbukti sebagai bapa kandung Kekey.

“Ini semua saya lakukan, semata-mata karena alasan kemanusiaan dan untuk memutus keraguan keputusan mahkamah,” kata Rezky Aditya seperti dilaporkan media tempatan.

Dia kemudian berkata: “Saya akan bertanggung jawab dan memenuhi kewajiban saya sebagai orang tua, jika memang proses tes DNA dilakukan dan hasilnya membuktikan saya ayah kandungnya.

"Saya memastikan bahwa saya akan menyayangi dan menafkahinya.”

Dalam sidang media yang sama, Rezky Aditya juga meminta maaf atas perbuatan tak terpuji dirinya di masa lalu bersama Wenny Ariani apabila semua tuduhan yang dilayangkan sang wanita terbukti.

"Mohon maaf kepada seluruh masyarakat Indonesia beserta seluruh keluarga saya dan juga penggemar saya, saya minta maaf atas masa lalu saya," katanya.

Walaupun mahkamah telah memutuskan Rezky Aditya adalah bapa kepada Kekey, namun keputusan tersebut akan gugur apabila pelakon berusia 37 tahun itu berjaya membuktikan dirinya bukan bapa kepada anak perempuan itu melalui ujian DNA.