Kecantikan Ariel Tatum, pelakon, penyanyi dan model Indonesia ini selalu menjadi pujian dan dambaan banyak lelaki.

Sayangnya, banyak yang kecewa kerana wanita tersebut sempat mempunyai ‘barisan’ bekas kekasih yang juga tak kurang hebat.

Mereka termasuklah anak bujang Ahmad Dhani, Al Ghazali, pelakon Mischa Chandrawinata hingga sehingga pemain bola sepak, Ryuji Utomo.

Namun di sebalik percintaan yang terjalin, Ariel membuat pengakuan mengejutkan.

Dia mengaku kecewa dan patah hati kerana salah seorang kekasihnya yang bukan dalam kalangan orang popular pernah curang.

Lebih menyakitkan hati, lelaki tersebut curang bukan dengan wanita, melainkan sesama jenis.

“Pernah terjadi, saya menjalin hubungan dengan seorang lelaki. Tapi dia selingkuh (curang). Curangnya pula dengan lelaki lain.

“Jadi sebenarnya saya ini kurang cantik dan juga kurang kacak sebab dia curang dengan sesama jenisnya, lelaki, bukan perempuan,” dedah Ariel melalui video yang dikongsikan dalam akaun Tiktoknya, lapor Detik.com.

Mengaku tercabar dengan perlakuan mantan kekasihnya itu, Ariel mengatakan dia lebih rela dicurangi dengan wanita lain berbanding lelaki sesama lelaki.

“Selama ini saya tak tahu. Memang sangat sakit hati kerana selama ini saya fikir harus bersaing dengan para wanita lain untuk memastikan hubungan kami selamat.

“Tapi ternyata bukan perempuan saingan saya, tapi lelaki yang dekat dan berada di sekelilingnya juga,” luah Ariel lagi.

Si cantik berusia 25 tahun itu kemudian meninggalkan pesan buat pengikutnya dengan mengatakan ‘bersyukurlah’ jika pasangan masing masing curang dengan perempuan.

“Selama kekasih kalian curang dengan perempuan lain, itu bererti kekasih kalian normal, jadi selamat,” katanya.

Pengakuan Ariel itu mendapat beragam respons dari pengguna media sosial, yang antaranya mengatakan pengalaman cinta bintang itu sebagai another level serta ‘mahu ketawa tapi memang sedih’.