Seorang lelaki bernama Nauval Wira Hakim meraih perhatian netizen apabila ditangkap oleh pihak berkuasa kerana melakukan perbuatan yang tidak senonoh terhadap kitab suci Al-Quran.

BERITA TRENDING: Biadab! Samakan Allah Dengan Karakter Zordon, Netizen Gesa Individu Hina Islam Ditangkap

Memetik laporan Detik.com, Nauval yang berusia 19 tahun didakwa merakam aksi meletakkan Al-Quran di atas kemaluannya sambil berbogel demi mendapatkan wang.

“Mengikut pengakuan Nauval, ini ada kaitan dengan masalah ekonomi. Dia dijanjikan imbuhan sebanyak 50,000 rupiah (RM15) untuk merakam video berkenaan.

“Nauval sudah berulang kali (membuat video bogel), tetapi ini kali pertama (melibatkan Al-Quran) dan ia menjadi viral,” ujar Timbalan Ketua Polis Tanah Datar, Sumatera Barat, Pesuruhjaya Hikmah.

Sementara itu, Ketua Unit Siasatan Jenayah Polda Tanah Datar, Inspektor Ary Andre Jr berkata, pelaku didakwa atas tuduhan menghina agama dengan hukuman maksimum lima tahun penjara.

BERITA TRENDING: Bukan Sebab Lapar, Mentua ‘Sembelih’ Menantu Hamil 7 Bulan Sebab Tolak Seks

Arry menambah, sebelum meletakkan kemaluannya pada Al-Quran, suspek terlebih dahulu melakukan onani. Suspek merakam aksi tersebut di telefon bimbitnya.

“Suspek melakukan onani, berbogel dan macam-macam lagi,” katanya.

Sumber: Detik