,
Hiburan

Rasa Dah Tidak Releven, Rossa Dedah Pernah Mahu Bersara, Jual Aset & Pindah Negara

Umirah Halim
30/07/2024
02:55 MYT
Penyanyi popular Indonesia, Datuk Sri Rossa tampil membuat pendedahan pernah mahu mengundurkan diri daripada karier seni kerana berasa sudah tidak releven.
Malah, dia turut pernah berfikir untuk menjual aset-asetnya dan mahu berpindah ke luar negara bagi memulakan hidup baharu.
“Waktu ketika zaman tahun 2015 hingga 2016 itu pemikiran saya sudah tidak tahu lagi nak buat apa, saya rasa seperti tidak releven lagi mungkin saya artis sudah lama, jadi saya taktahu nak buat lagu seperti apa lagi kerana lagu-lagu yang saya juga seperti berulang.
“Jadi saya rasa macam nak jual aset saya, saya rasa tak percaya diri jadi di saat itu saya nak berhenti sahaja dan nak jual aset dan saya rasa mahu jadi karyawan sahaja. Di Indonesia juga ada artis lain yang bagus.
“Bila pindah kei luar negeri, saya fikir saya nak bina perusahaan apa-apa dan mahu mulakan hidup dari awal,” kongsinya.
Perkara tersebut didedahkan sendiri oleh Rossa sewaktu sidang media di Majlis Gala Night Filem Dokumentari All Access To Rossa 25 Shining Years.
Untuk info, filem dokumenteri persembahan Time International Films, "All Access to Rossa 25 Shining Years" yang diarahkan oleh Ani Ema Susanti akan mula ditayangkan di seluruh pawagam Indonesia bermula 1 Ogos 2024.
Film dokumenteri yang diproduksi oleh Inspire Pictures dan Sinemaku Pictures ini menyorot perjalanan karier Rossa sebagai salah satu diva legendaris Indonesia.
Film dokumenter "All Access to Rossa 25 Shining Years" juga akan membawa penonton memasuki sisi lain dari sosok Rossa yang belum pernah terungkap sebelumnya.
Mulai dari awal perjalanan karier Rossa, perjuangannya menjadi seorang ibu untuk anak laki-lakinya, hingga kisah di balik konsert tunggal "25 Shining Years Concert" pada tahun 2022 yang menandai 25 tahun perjalanan karier Rossa di industri musik Indonesia.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

gempak
14/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi, Datuk Nora Ariffin menzahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk menjalankan konsert tercapai setelah 30 tahun berada dalam industri muzik tanah air.
Hiburan

Tidur Di Pejabat, Baim Wong & Isteri Sudah Pisah Ranjang?

gempak
13/09/2024
23:55 MYT
Kisah rumah tangga Baim Wong dan isteri, Paula Verhoeven yang didakwa sedang retak menanti belah memang menjadi pemberitaan media hiburan Indonesia.
Hiburan

Hadir Konsert Efek Rumah Kaca, Peminat Bertuah Ada Peluang Dapat Gitar RM2,000

gempak
11/09/2024
16:55 MYT
Band Indonesia, Efek Rumah Kaca (ERK) teruja untuk bertemu peminat menerusi Konsert Di Udara Kuala Lumpur Live At Zepp KL pada 25 Oktober ini.
Hiburan

Raline Shah Minta Ibu & Bapa Carikan Jodoh : “Saya Tinggal Pilih”

gempak
11/09/2024
14:50 MYT
Aktres Indonesia, Raline Shah terkenal bukan hanya kerana bakat lakonan tetapi kejelitaannya.
Hiburan

Kagum Dengan Ciptaan Allah SWT, Alif Satar Sentuh Hati Netizen Dengan Nasihat - “Dia Tak Perlukan Kita, Kita Perlukan Dia”

gempak
11/09/2024
05:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar berkongsi hantaran bermakna mengingatkan orang ramai terhadap kebesaran Allah SWT.