Pelakon Shakilla Khoriri meluahkan rasa syukur apabila sudah bergelar ibu sejak dua tahun lalu walaupun ketika usia sudah lewat dan mencecah 30 tahun.

Pun begitu, Shakilla memberitahu dia pernah takut untuk membesarkan anak dalam dunia yang penuh mencabar kini.

“Tahun ni (2021) umur aku 32. Ameena 2 tahun. Agak lambat bagi umur aku untuk anak yang baru masuk 2 tahun kata orang tua-tua dulu. Tapi tu dulu. Zaman sekarang umur 40 tahun ada sorang anak dah cukup bersyukur sangat.

“Sebab aku tahu ada je pasangan yang sampai sekarang takde rezeki anak. Ada je ramai kawan-kawan aku yang belum ada pasangan pun ada.

“Tapi Allah bagi rezeki lain pada golongan-golongan itu. Allah tarik rezeki lain pulak pada pasangan atau individu yang mudahnya dapat anak. Tu aturan Allah yang bagi aku sangat adil.

“Tak pernah terlintas fikiran aku 10 tahun dulu untuk kandungkan manusia dapat rahim aku sebab aku takut. Takut gagal jadi ibu. Takut untuk besarkan anak-anak dalam dunia yang serba serbi bahaya ni. Dalam dunia yang bermacam-macam virus. Macam sekarang!” katanya.

Shakilla berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Berkongsi pengalaman dua tahun menjadi ibu kepada anaknya Ameena Sofia, Shakilla memberitahu dia pernah melalui proses tekanan yang tinggi dalam membesarkan anaknya.

“Sudah 2 tahun jugak aku belajar menjadi manusia yang tahu apa tu Sabar. 2 tahun aku belajar untuk buang ego aku.

“Aku belajar untuk urusan masa dengan masa peribadi aku, family , kawan-kawan dan juga kerjaya. Walaupun kadang aku rasa satu tekanan yang kuat sampai terduduk aku tepi tangga tapi pasti akan ada satu semangat yang entah dari mana datang tarik tangan aku, tolak badan aku untuk bangun lagi dan buat semuanya dari awal.

“Tak pernah bagi aku chance untuk give up apa tah lagi bersedih. Budak dalam gambar ni ada super power yang ajaib. Mampu buat aku jadi sesuatu yang tak pernah aku terfikir,” kongsinya lagi.

Shakilla mendirikan rumah tangga dengan penyampai radio, Fizi Ali pada 18 Februari 2018 dan dikurniakan cahaya mata pada 14 Mac 2019.