,
Terkini

Remaja Tembak Lelaki Kerana Lambai Tangan Kepada Teman Wanitanya

Gempak
03/09/2024
15:12 MYT
Gara-gara cemburu, seorang remaja lelaki bertindak menembak seorang mahasiswa dalam kejadian yang berlaku di pekarangan pejabat Badan Pengawas Pemilihan Umum (Bawaslu) Lampung pada 28 Ogos lalu.
Dalam insiden yang berlaku kira-kira jam 12 tengah hari waktu tempatan itu menyaksikan mahasiswa yang dikenali sebagai SP, 26, ditembak suspek selepas keluar dari pejabat Bawaslu.
Difahamkan SP ketika ini sedang menjalani Praktek Kerja Lapangan (PKL) di pejabat berkenaan.
Ketua Polis Bandar Lampung, Kombes Pol Abdul Waras yang mengesahkan insiden itu berkata, kejadian tembakan itu berpunca daripada sikap cemburu suspek setelah melihat mangsa melambaikan tangan kepada teman wanitanya.
"Mangsa tidak sengaja melambaikan tangan kepada kekasih suspek, yang kemudian memicu kepada rasa cemburu dan berakhir dengan kejadian tembakan itu," katanya kepada pemberita di sini pada Sabtu.

BERITA TRENDING: Tular Video Da’i Syed Betulkan Tudung Isteri Sambil Tersenyum, Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Buatlah Pilihan Terbaik Selepas Ini, Nak Stay Atau…”

BERITA TRENDING: Aisyah Hijanah Fail Cerai Terhadap Alif Teega

BERITA TRENDING: 'Adik Dengar Kakak Cakap "Tak Nak" Dalam Bilik Air'

BERITA TRENDING: Gara-Gara Mahu Menang iPhone, 4 Individu Sanggup Bogel Depan Orang Ramai

Tambahnya, suspek yang sudah ditahan dikenali sebagai Klinton Al Holiab Sinaga,19, warga Jalan Harapan Jaya, Kelurahan Panjang Selatan, menggunakan pistol 'airsoft' bagi menembak mangsa.
"Kita juga menemui sejumlah besar dadah yang disimpan suspek," katanya.
Suspek kini berhadapan dengan hukuman berat mengikut undang-undang Indonesia, dia terancam dikenakan hukuman hingga 20 tahun penjara.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Hiburan

Kes Tetak Elly Idzlianizar, Aweera Dedah Arwah Pelumba Cub Prix Adalah Sepupu - “Tergamak Kau Buat Macam Tu”

gempak
13/09/2024
02:36 MYT
Bekas pelumba Moto 3 dan Cup Prix negara, Elly Idzlianizar Elias, 40, yang meninggal dunia akibat ditetak sebenarnya merupakan sepupu kepada penyanyi, Aweera.
Berita

Rogol Anak Hingga Bersalin, Buruh Dipenjara 72 Tahun, 60 Sebatan

gempak
12/09/2024
21:55 MYT
Seorang buruh dihukum penjara 72 tahun dan 60 sebatan oleh Mahkamah Sesyen  setelah mengaku bersalah merogol anak kandungnya sehingga melahirkan anak, tahun lepas.
Berita

Gadis 18 Tahun Ditemui Mati Tanpa Seurat Benang, Tangan Diikat Dengan Coli

gempak
11/09/2024
05:25 MYT
Pengakhiran yang cukup tragis buat seorang penjual makanan bergoreng di Indonesia apabila ditemui dalam keadaan badannya tertimbus di dalam hutan.
Hiburan

Beri Pandangan Tentang Isu Abang Bas, Uyaina Arshad Dilabel Penunggang Oleh Netizen

gempak
08/09/2024
04:03 MYT
Susulan kelantangannya bersuara tentang isu Abang Bas, pelakon dan pengacara Uyaina Arshad menerima pelbagai kecaman daripada warganet.