Pelakon Rita Rudaini menyokong penuh gesaan gesaan Lana Nodin agar Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Datuk Seri Dr. Noor Hisham meletakkan jawatan sepertimana hantaran di Instagram Stories pada Isnin.

BACA: Dakwa Bersandiwara, Lana Nodin Gesa DG Hisham Letak Jawatan - "Tak Habis-Habis Buat Muka Kesian, Menangis Penat"

Kata Rita, Lana bukan satu-satunya individu yang menyuarakan perkara terbabit bahkan ramai dalam kalangan rakyat Malaysia yang bersetuju dengan gesaan tersebut.

"Saya tak rasa kenyataan Lana Nodin tu salah. Ramai lagilah yang minta DG (Hisham) stepdown. Bukan Lana seorang je kat Malaysia ni.

"Tapi itulah, manusia ni tak ada modal kutuk sampai keluarga dan anak-anak dia. Jadi yang kejinya adalah yang mengeji dan menghina.

"Tapi sistur pun sokong DG (Hisham) stepdown," tulisnya menerusi Instagram Stories.



Tambah Rita lagi, Lana punyai hak untuk bersuara dan memilih sepertimana individu lain.

"Apa bezanya Lana dengan orang yang minta Jemin Ali (Azmin Ali), Muhyiddin letak jawatan? Masing-masing ada hak bersuara kan...

"Takkan korang je boleh suruh menteri-menteri lain letak jawatan tapi Lana tak boleh pilih menteri mana yang dia rasa kena berundur?

"Korang je ek yang ada hak untuk bersuara? Tak adillah kawan-kawan sayang-sayangku.

"Biarlah dia nak suarakan apa pun, kalau korang pilih Jemin Ali (Azmin Ali), takkan nak orang lain pun pilih sama dengan korang?" soal Rita lagi.



Dalam pada itu, Rita turut mempersoalkan tindakan sutradara popular Michael Ang yang memuatnaik status berbaur sindiran dipercayai kepada rakan selebritinya.

"Semua isu hang nak masuk, semua isu hang nak cakap. Hang dah cukup sempurna ka?

"Hang ni suka menghasut umat Islam, rakan industri dan sesama artis bertelagah. Hang ni ada masalah mental or kemurungan kah?

"Letak je nama terus nyah. Perangai hang ni tak berubah ye sampai hang masuk Islam. Hang jangan ingat hang selalu di atas ya, hang kita ingat doa-dia orang yang hang nganjingkan.

"Hang nak tahu Allah tu Maha Kaya? Insya-Allah," tulis Rita bersama tangkap layar status Michael di Instagram Storiesnya.