,
Hiburan

Rita Sosilawati Bersyukur Pembunuh Ibu Ke Tali Gantung

Gempak
08/10/2024
12:25 MYT
Usahawan kosmetik, Datin Rita Sosilawati melahirkan rasa syukur diatas keputusan Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman gantung sampai mati terhadap pesalah kes pembunuhan ibunya, Datuk Sosilawati Lawiya 14 tahun lalu.

Gantung sampai mati

Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan bekas peguam dan pekerja ladang yang didapati bersalah membunuh Sosilawati dan tiga pembantunya kekal dihukum gantung sampai mati.
Keputusan sebulat suara itu dibuat panel tiga hakim diketuai Ketua Hakim Negara, Tun Tengku Maimun Tuan Mat selepas menolak permohonan semakan hukuman mati bekas peguam N.Pathmanabhan, 54, dan pekerja ladang T. Thilaiyalagan, 32, untuk mengetepikan hukuman gantung itu.

“Allahuakhbar…Allahuakhbar…Allahuakhbar. Alhamdulillah. Baru dapat keputusan tadi hukuman mati dikekalkan,” katanya dalam satu hantaran.

Keadilan buat keluarga

Dalam pada itu, Rita turut menyifatkan keputusan tersebut sebagai keadilan buat keluarganya.

“Alhamdulillah saya bersyukur kepada Allah S.W.T. Keputusan ini adalah suatu keadilan kepada kami dan juga kepada keluarga mangsa-mangsa yang lain.

“Ini juga sebagai pengajaran kepada masyarakat bahawa segala perbuatan dan tindakan kita tidak boleh sama sekali melampaui kedaulatan undang-undang,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Sumber: Kosmo Online
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Angelina Jolie Upah Pembunuh Bunuh Dirinya: “Dia Beri Saya Masa Dua Bulan…”

gempak
30/07/2024
14:00 MYT
Pesohor Angelina Jolie mendedahkan pernah mengupah seorang pembunuh untuk membunuh dirinya sewaktu dia berusia 22 tahun.
Hiburan

#FailJenayah: Pembunuhan Kejam Along Spoon, Mayat Disumbat Dalam Guni & Pembunuh Bebas Selepas Penjara 33 Tahun

gempak
30/07/2024
12:55 MYT
Berita kematian melibatkan Along Spoon telah mengemparkan dunia industri sekitar tahun 90-an dan lebih mengejutkan apabila penyanyi itu telah dibunuh.
Viral

"Kalau Betul UPNM Lahirkan Pembunuh, Mana Mungkin Senior Junior Boleh Lepak Sama Makan Semeja" - Lt Aiman Aufa

gempak
28/07/2024
00:55 MYT
"Kalau betul Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) lahirkan pembunuh, mana mungkin senior dan junior boleh lepak sama-sama makan semeja," demkian kata-kata Leftenan Muhammad Aiman Aufa Asmadi Affendi menerusi hantaran di Instagram pada Sabtu.
Berita

“Sia-Sia Sahaja Awak Masuk Universiti & Lepas Itu Ke Tali Gantung” - Tengku Ampuan Pahang

gempak
26/07/2024
08:25 MYT
Tengku Ampuan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah bertitah kepada pelajar-pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) supaya mengambil iktibar daripada kes buli yang berlaku di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) tujuh tahun lalu.
Berita

SUHAKAM Bantah Hukuman Gantung Sampai Mati 6 Pembunuh Arwah Zulfarhan, Anggap Bukan Penyelesaian Adil

gempak
25/07/2024
14:25 MYT
Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) membantah hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan terhadap enam bekas pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) kerana membunuh Pegawai Kadet Laut, Zulfarhan Osman Zulkarnain, tujuh tahun lalu.
BorakSeeni