Salah seorang anggota Blackpink, Rose baru mencipta sejarah apabila menjadi tetamu jemputan dari Korea Selatan di acara Met Gala 2021 yang berlangsung minggu lalu.

Perjalanan dan persiapan pemilik nama sebenar Roseanne Park menuju ke acara tersebut kemudian diabadikan dalam bentuk video oleh saluran YouTube Vogue.

Menerusi video dengan durasi sekitar 4 minit tersebut, Rose dilihat tiba di sebuah hotel di New York dengan kru sibuk merakamkan detiknya termasuk sebelum bersiap dan bersolek demi menghadiri Met Gala 2021.

"Hi, saya Rose. Saya kini di New York untuk Met Gala," sapa Rose sebaik tiba di hotel.

Kru kemudian terus merakam aksi aksi Rose dan salah satu momen yang menjadi perhatian penonton adalah permintaan wanita berusia 24 tahun itu yang meminta nasi sebaik mahu menjamah hidangan yang berupa semangkuk sup sayur sayuran yang disediakan buatnya.

"Tak ada nasi? Semalam ia datang bersama nasi. Sangat penting untuk saya menikmati nasi," kata bintang kelahiran Korea - New Zealand ini.

Aksi spontan tersebut kemudian menyita perhatian peminatnya yang menyifatkan sikap Rose sangat melambangkan jati diri orang Asia apabila akan mencari nasi walau di mana berada.

"Tiada nasi?", ini adalah mimpi ngeri orang Asia, tulis seorang pengguna YouTube.

Sementara itu, aksi persiapan penyanyi tersebut bersiap juga mendapat pujian dengan rata rata peminat mengatakan Rose sebagai seorang bintang yang cukup merendah diri dan sangat cantik.

"Rosé is gorgeous. Dia nampak chic dan classy. Saya sangat menyukai personalitinya," komen seorang pengguna.

Terdahulu, sebagai duta YSL, Rose tampil dalam Met Gala 2021 dengan menyarung dres pendek berwarna hitam dari jenama antarabangsa tersebut.

Selain Rose, CL juga menjadi salah seorang bintang K Pop wanita yang memeriahkan Met Gala pada tahun ini.

Kredit Foto: Getty Images
YouTube: Vogue