Pelakon dan pengacara Irma Hasmie, tampil bersuara memberikan respon mengenai kemelut perkahwinannya bersama suami, Redza Syah Azmeer.

Kata Irma, 42, orang ramai terutamanya pihak netizen tidak sepatutnya menilai hanya berdasarkan hantaran yang dilakukannya di media sosial itu.

"Saya minta maaf sebab kalau boleh tak nak komen langsung mengenai perkara itu. Saya pilih untuk tidak terlalu berkongsi mengenai hal peribadi. Saya pilih sebegitu, jadi saya minta maaf.

"Kita mudah untuk menilai, jadi saya harapkan apa sahaja hantaran yahg dibuat jangan kaitkan dengan apa sahaja perkara peribadi yang difikirkan.

"Kalau orang fikir mengenai itu, sebenarnya tidak, sebab saya tak sebutkan secara terus terang. Mungkin hantaran yang dibuat itu saya cakap mengenai perkara lain.

"Saya hanya berkongsi dan jangan menilai apa-apa. Saya baik sahaja sekarang," katanya.

Berita Trending: Bawa Anak Kerjakan Umrah, Hati Irma Hasmie Tenang Dapat Bimbing Ke Jalan Allah; “Ada…

Dalam pada itu, pelakon filem Bujang Senang itu juga memilih untuk mengunci mulut supaya tidak mengeruhkan lagi keadaan dengan spekulasi negatif daripada netizen.

"Saya tak nak komen apa-apa sebab nanti akan menimbulkan lagi pelbagai persepsi negatif daripada orang ramai.

"Daripada orang tak bercerita, nanti akan jadi buah mulut orang dan banyak berkait dengan perkara lain," katanya.

Sementara itu, Irma turut enggan mengambil peduli tentang sebarang komen negative yang diterima selain akan lebih berhati-hati dalam membuat sebarang hantaran di media sosial selepas ini.

"Saya akan ambil yang baik sahaja. Saya kena jaga sebab yang nak jalani kehidupan ini adalah diri kita sendiri.

"Jadi, kenapa nak ambil peduli apa orang kata sebab yang menentukan kehidupan kita adalah Tuhan. Jangan terlalu ambil kira apa orang kata.

"Selepas ini, saya akan sangat berhati-hati dan berfikir dulu sebelum memuatnaik sebarang hantaran sebab boleh impak bakal diterima tidak boleh dijangka," tambahnya.

Irma berkongsi perkara itu Ketika di majlis pengiktirafan Ratu Rock Negara, Ella atas komitmen dalam menyebarluaskan kepentingan kesihatan hormon oleh Skyhill Clinic di The Colony KL Eco City di sini, hari ini.

Sebelum ini, perkongsian Irma yang seakan-akan memberi banyangan tentang kemelut rumah tangganya mengundang perhatian sehingga mencetuskan persoalan orang ramai mengenai status perkahwinannya.

Menerusi perkongsian itu, Irma memuat naik pesanan kepada seorang suami mengingatkan mengenai pengorbanan dilakukan oleh isteri dalam sesebuah perkahwinan.

Bagaimanapun, menurut sumber, Irma difahamkan sudah tidak tinggal sebumbung dengan suaminya dan sudah memfailkan perceraian.

Bukan itu sahaja, pelakon dan pengacara itu juga difahamkan sudah lama tidak berkongsi foto bersama suami di media sosial.

Sekadar info, Irma Hasmie telah mendirikan perkahwinan bersama Redza Syah Azmeer yang juga merupakan seorang ahli perniagaan pada 2012.

Hasil daripada perkahwinan itu, mereka dikurniakan sepasang cahaya mata berusia 11 dan 10 tahun.

Sumber: Xtra