,
Laman Utama

“Sampai Periuk Nasi Dibawanya Sekali” - Netizen Berdebat, Boleh Atau Tidak ‘Piknik’ Dalam Airport?

Izwan Isa
05/09/2022
00:50 MYT
Baru-baru ini, sepotong video tular di media sosial memperlihatkan sekumpulan individu makan secara duduk di atas lantai berdekatan dengan tempat menunggu dalam ruang di legar Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).
Tidak hanya menjamah makanan ringan, kumpulan individu terbabit menjamu selera sambal menghidangkan bekalan makanan lengkap dengan nasi serta lauk.
Menerusi respons yang ditinggalkan di Twitter, ramai yang memberikan pendapat berbeza mengenai video berkenaan.
Ada yang menyelar tindakan tersebut, dan ada juga yang bersangka baik terhadap mereka yang menjamu selera di ruang menunggu lapangan terbang berkenaan.
“Takda masalah pun. Dorang lapar, ada bawa makanan. Manalah tahu flight delay 6 jam. Selagi tak buat kotor kuah tumpah atas lantai. Korang tak payah nak protokol sangat dekat airport.”
“Tak jadi isu kot sebab family ni cari port belakang kerusi, bukan laluan orang lalu lalang. Asalkan jaga kebersihan tak buat bising ok lah.”
“Food court memang dah ada di tingkat 2 KLIA. Ada tangga, lift dan escalator untuk pergi ke sana. Ada meja, kerusi, sinki, tong sampah, etc. Tak tahu jalan? KLIA ada kaunter pertanyaan, pegawai bertugas. Lebih selesa, bersih, tak mengganggu orang lain dan paling penting tertib.”
“I’m not gonna judge tapi dah sampai periuk nasi dibawanya sekali. Aduh, kampung betul perangai.”
Sungguhpun sudah hampir 24 jam video berkenaan tular, namun, pihak KLIA tidak mengeluarkan sebarang kenyataan.
BACA: Low Class, Memalukan Malaysia Saja – Netizen Bidas Datuk Aliff Syukri Makan Tepi Jalan
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Satu Lagi Pesawat MAS Terpaksa Berpatah Balik

gempak
02/09/2024
04:15 MYT
Sebuah lagi pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) ke Seoul, Korea Selatan dipercayai mengalami masalah teknikal sehingga terpaksa berpatah balik ke Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada Ahad malam.
Berita

Pesawat Malaysia Airlines Hadapi Masalah Tekanan Dalam Kabin, Patah Balik Ke KLIA

gempak
21/08/2024
04:50 MYT
Pesawat Penerbangan Malaysia Airlines MH386 disyaki mengalami 'isu tekanan kabin' semasa dalam penerbangan ke Shanghai selepas berlepas dari Kuala Lumpur pada Selasa pukul 9.14 malam.
Sukan

Olimpik Paris 2024: Wanita OKU Eerah Burger Sanggup Datang Airport Sambut Kepulangan Lee Zii Jia, Luah Hasrat Jemput Ke Kedai Burger

gempak
07/08/2024
04:31 MYT
Pempengaruh dan juga wanita Orang Kelainan Upaya (OKU) yang dikenali sebagai Eerah Burger tidak melepaskan peluang menyambut kepulangan wira Olimpik Malaysia iaitu Lee Zii Jia, Aaron Chia dan Sih Wooi Yik hari ini.
Berita

Kebocoran Gas Di Kargo KLIA: Bomba Giat Kenal Pasti Punca

gempak
04/07/2024
12:35 MYT
Pasukan bomba sedang giat mengenal pasti bahan kimia yang bocor di Southern Support Zone Sepang Aircraft Engineering, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada Khamis.
Berita

Pesawat Malaysia Airlines Ke Bangkok Terpaksa Berpatah Balik Akibat Kecemasan

gempak
24/06/2024
14:24 MYT
Malaysia Airlines mengesahkan salah satu daripada pesawatnya mengalami masalah teknikal berkaitan tekanan di dalam ruangan kabin.