Pantang maut sebelum ajal! Cef selebriti popular Britain, Gordon Ramsay bertuah masih diberikan kesempatan untuk meneruskan kehidupan selepas terbabit dalam kemalangan ngeri ketika melakukan aktiviti berbasikal baru-baru ini.

Pakai topi keledar

Menggeletar ketika berkongsi semula peristiwa hitam itu, Ramsay, 57, sempat berpesan kepada pengikutnya tentang kepentingan memakai topi keledar.

"Minggu ini, malangnya, saya mengalami kemalangan yang sangat teruk dan ia benar-benar mengejutkan saya. Secara jujur, saya bertuah kerana masih berada di sini.


"Saya mempunyai mesej sangat penting untuk semua bapa di luar sana... pakai topi keledar! Tidak kira betapa dekatnya perjalanan itu, (lebih-lebih lagi) bersama anak-anak, pakai topi keledar," katanya menerusi hantaran video di media sosial.

BERITA TRENDING: [VIDEO] “Dia Perasan Wey Sudu Kayu Kecik”- Khairulaming Terkejut Gordon Ramsay Approved Resipi! Siap Nak Datang Malaysia

BERITA TRENDING: Teruja Jumpa Cef Popular Gordon Ramsay, Telefon Siti Nurhaliza Buat Hal Waktu Bergambar; “Tiba-Tiba Hang…”

Ramsay pada masa sama turut menunjukkan kesan luka lebam pada anggota badannya dengan menyifatkan kejadian tersebut sebagai "minggu yang kejam."
@gordonramsayofficial Sound ON for this one…with #FathersDay ♬ original sound - Gordon Ramsay

"Saya sihat dan tidak patah tulang atau cedera parah tetapi saya mengalami lebam yang kelihatan seperti ubi ungu.

"Saya berterima kasih kepada semua doktor, jururawat dan kakitangan di Hospital Lawerence + Memorial di New London yang menjaga dan memeriksa saya... tetapi yang paling saya berterima kasih adalah topi keledar saya, yang telah menyelamatkan nyawa saya," katanya.

BERITA TRENDING: Netizen Terkejut Restoran Gordan Ramsay Malaysia Bayar Gaji Staff Murah Sedangkan Makanan Harga T20

BERITA TRENDING: Makan Di Restoran Gordon Ramsay, Netizen Persoal Nora Danish - “Masalahnya, Halal Ke Tak?”

BERITA TRENDING: Anak Gordon Ramsay ‘Naik Hantu’ Disindir Tembam Kerana Selalu Makan Masakan Ayahnya