Pelakon jelita, Zahirah MacWilson akui tidak mudah untuk membawakan watak sebagai seorang wanita tomboy dalam drama terbaharu lakonannya, Tiada Maaf Buatmu.

Jelas Zahirah, 27, watak tersebut sedikit berlainan berbanding watak yang sebelum ini pernah dibawakan dalam mana-mana nashkah sehinggakan dia berasa sedikit kekok untuk menjayakannya.

“Watak saya kali ini sedikit lain sebab saya perlu menjadi seorang yang agak boyish, ala-ala tomboy macam itu.

“Mungkin ada orang akan kata nampak seakan senang, namun sejujurnya agak susah untuk bawa watak tersebut, sebab saya bukan tomboy.

“Sebab bila tengok orang yang memang tomboy dia sudah natural sebegitu, untuk saya yang bukan tomboy nak ke arah situ sedikit kekok, lagi-lagi melibatkan babak yang berjalan,” katanya kepada Gempak.

Dalam pada itu, Zahirah yang membawakan watak Aina Cempaka dalam drama tersebut menjadikan individu yang memiliki sifat tomboy sebenar sebagai rujukan.

“Walaupun agak susah, saya ambil sebagai satu cabaran supaya kali ini saya tampil lain daripada lain berbanding watak-watak yang pernah dibawakan dalam mana-mana drama atau filem sebelum ini.

“Untuk membantu jadi tomboy saya hanya melihat kepada realife people yang tomboy, saya cuba untuk tiru gaya mereka sedikit dan daripada situ saya bawakan dalam watak tersebut,” tambahnya.

Selain Zahirah, Tiada Maaf Buatmu turut menampilkan pelakon tanah air seperti Aiman Hakim Ridza, Hafreez Adam, Wan Raja, Watie Sadali dan ramai lagi.

Sinopsis:

Tiada Maaf Buatmu mengisahkan Aina Cempaka seorang gadis yang mengalami kecelakaan sehingga ia merubah kehidupannya. Perbuatan abangnya yang tidak melangsaikan hutang pemilik kelab malam menjadikan Aina Cempaka mangsa keadaan. Kejadian itu membuatkan kehidupan Aina Cempaka menjadi lebih malang apabila dia kehilangan ingatannya. Dia membawa diri ke Kuala Lumpur untuk memulakan kehidupan baharu. Namun, takdir menemukan Aina Cempaka dan Faiz Iqbal kembali apabila dia mendapat kerja sebagai pembantu peribadi di syarikat Faiz Iqbal.

Saksikan Tiada Maaf Buatmu yang akan ditayangkan pada setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam mulai 28 September 2022 secara eksklusif di slot MegaDrama, Astro Ria (104) serta turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang lebih fleksibel.