Usahawan kosmetik popular, Datuk Seri Aliff Syukri mendedahkan bahawa dia sudah puas menjalani kehidupan yang sentiasa mengejar kekayaan selama ini.

Menurut Aliff, hakikat sebenar, apa yang dilakukannya itu bukanlah erti nilai sebuah kebahagiaan sebenar yang dicari selama ini.

"Siapa faham apa yang saya rasa? Kegembiraan yang dicari. Kegembiraan apa yang lagi ingin saya tipu.

"Saya dah puas hidup ini mencari harta benda siang malam, pagi petang. Kadang-kala saya hanya tidur dua jam sahaja untuk mencari duit.

"Kadang-kala tanya apa nilai kebahagiaan yang saya ingin cari selama ini. Lebih dari 15 tahun saya mengemudi dalam dunia busines, daripada pasar malam, rumah ke rumah, maki hamun orang, sepak terajang dalam dunia busines semua saya dah rasa.

"Orang nampak indah sahaja, yang pahit orang tak nampak. Saya nak rehat sebab tu anda tengok saya jarang buat video," katanya menerusi satu entri di Instagram.

Dalam entri tersebut, Aliff berkongsi sebuah video dirinya menghabiskan masa bersama keluarga dan para pekerjanya bercuti di Pulau Sibu, Johor.

Kegembiraan apa yang lagi yang ingin saya tipu... saya dah Puas hidup ini mencari harta benda siang ,malam pagi ,petang. Kadang kala saya hanya tidur 2 jam sahaja untuk mencari duit. . . . Kadang kala tanya apa nilai kebahagian yang saya ingin cari selama ini. Lebih dari 15 tahun saya mengemudi dalam dunia business dari pasar malam, rumah ke rumah, maki hamun orang , sepak terajang dalam dunia business semua sy dah rasa.. org nampak indah jer yg pahit org x nampak... now ..Saya nak rehat sbb tu korang tengok sy jarang buat vedio.. . . . Saya nak bagi tumpuan dekat family saya. Saya nak buat kerja apa yang saya suka. Saya takut kalau saya mati awal sy akan rugi... Syukur alhamduillah kesedaran tu datang lebih awal. Hari ini saya spend dengan keluarga dan smua staff @as.legacymalaysia @dherbsholdingshq saya untuk bercuti. Dan saya telah book datu pulau bahagiakan mereka. Semoga kegembiraan dimana saya membawa keluarga belah saya , sebelah isteri saya , keluar belah arwah ayah saya dan semua kaki tangan saya. Walaupun biasa biasa sahaja tapi ianya amat bermakna buat kami. Syukur alhamdulullah kerana saya diberi rezeki mengecapi kegembiraan ini. @shahidadherbs @syazwan_fiesol @farishussainn @kansss97

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on


Aliff menyifatkan apa yang dilaluinya itu kinilah erti sebenar kebahagiaan yang dicari.

"Saya nak bagi tumpuan kepada keluarga saya. Saya nak buat kerja apa yang saya suka. Saya takut kalau saya mati awal saya akan rugi. Syukur alhamdulillah kesedaran itu datang lebih awal.

"Hari ini saya spend dengan keluarga dan semua kakitangan saya untuk bercuti. Saya telah tempah satu pulau bahagiakan mereka. Semoga kegembiraan di mana saya membawa keluarga sebelah saya, sebelah isteri saya, keluar belah arwah ayah saya dan semua kakitangan saya.

"Walaupun biasa-biasa sahaja tapi ia amat bermakna buat kami. Syukur alhamdulllah kerana saya diberi rezeki mengecapi kegembiraan ini," katanya.

Syukur Alhamdulillah. Trip bercuti kali ini adalah bersama-sama dengan kedua-dua family, sebelah Majikan saya sama ada Dato @aliffsyukriterlajaklaris dan Datin @shahidadherbs serta staf-staf @dherbsholdingshq .. ? . . Trip ke Pulau Sibu, Johor mengambil masa lebih kurang 5-6 jam perjalanan.. Moga semuanya baik baik sahaja...

A post shared by Syazwan Fiesol (@syazwan_fiesol) on





Sebelum ini, Aliff pernah meluahkan rasa seolah-olah memberi gambaran bahawa dirinya sudah letih menguruskan perniagaan.

BACA: Aliff Syukri Dah Penat Berniaga, Nak Duduk Rumah?

Begitupun, baru-baru ini, salah seorang pekerjanya mendedahkan dirinya terpaksa ditamatkan perkhidmatan ekoran kedudukan kewangan syarikat yang kini terjejas.

BACA:"Saya Tak Kisah Kena Buang ..." - Pembantu Peribadi Aliff Syukri Luah Perasaan Diberhentikan Kerja