Penyanyi dan pempengaruh Indonesia, Lucinta Luna muncul tiba-tiba dengan penampilan maskulin untuk wawancara di YouTube Boy William baru-baru ini.

Menyarung sehelai hoodie hijau, berseluar jeans dan berambut pendek, Lucinta Luna ketika itu mahu dipanggil dengan nama sebenarnya Muhammad Fatah.

Malah, dirinya juga berdiskusi dengan lontaran suara garau hampir sepanjang wawancara lebih 10 minit itu.

Muhammad Fatah akui penat menjadi dirinya (Lucinta Luna) yang sarat dengan kontroversi.

"Selama ini jadi dia (Lucinta Luna), ada rasa tertekan, takut, dimaki, diancam suruh mengaku. Sampai bila?

"Jujur capek (penat)! Tapi bagaimana untuk meraih rezeki sekarang di negara kita?

"Saya kononnya buat pembedahan di Thailand, bedah payudara, bedah kelamin. Sebenarnya Lucinta Luna itu tak ada. Dari dulu Lucinta Luna itu tak ada, dia hanya pura-pura, mahu wujud, bercita-cita untuk popular, itu saja," tambahnya.

Turut bercerita dari zaman kecilnya, Muhammad Fatah akui dia dilahirkan sebagai normal tapi membesar dalam kalangan ahli keluarga yang kebanyakannya perempuan dan sering membiarkan dirinya disolek.

Malah, ketika mula bersekolah, dirinya ketakutan untuk bergaul dengan rakan-rakan lelaki.

"Sekolah itu semuanya lelaki, saya pernah dibuli, ditelanjangkan, dipelecehan seksual. Daripada situ saya mula berubah secara fizkal dan ia berhasil," dedahnya lagi.

Namun, menjadi Lucinta Luna kata Muhammad Fatah membuatkannya ketakutan.

"Saya tak gembira, saya takut. Takut dengan dosa. Bila bangun tidur saya lihat diri saya dan tertanya.. 'Ya Allah, bolehkah saya kembali semula'.

"Lucinta Luna itu mesin ATM saya. Kerana dia cantik, lucu, apa saja Lucinta Luna buat wang masuk," katanya.

Namun, sebelum berakhir sesi wawancara itu, dia sekali lagi mengejutkan ramai bahawa kenyataannya itu hanya sebahagian daripada prank! Lucinta Luna menanggalkan rambut palsu dan menegaskan dirinya adalah wanita.

Selain itu, tampil juga seorang individu lelaki bernama Yanto mendedahkan dirinya di sebalik suara garau sepanjang wawancara itu.

Tiga tahun bekerja bersama, Yanto pada masa sama mengesahkan Lucinta Luna seorang wanita.

Tambah Lucinta; "Aku perempuan seutuhnya sejak lahir lagi!"