,
Hiburan

"Saya Tak Kuat, Allahuakbar" - Noorkhiriah

Amri Hassan
25/10/2024
12:25 MYT
Perkongsian pelakon Noorkhiriah tentang tiga adik-beradik yang kehilangan ibu tercinta menyentuh hati ramai.
Dalam hantaran di Instagram, tiga adik-beradik perempuan berusia bawah tujuh tahun itu kelihatan terpinga-pinga menyaksikan jenazah arwah ibu mereka.
"Saya tidak kuat... Allahuakbar... berulang kali saya lihat video ini, deras air mata. Tidak boleh berbohong sakitnya hilang tiba-tiba.
"Semoga anak-anak diberikan kekuatan atas kehilangan ibu mereka. Meninggal dunia dalam ambulans ketika dalam perjalanan ke hospital.
"Mohon doakan anak-anak ini diberikan kekuatan dan ayahnya juga, jaga amanah ALLAH ini baik-baik. Ini kes yang paling saya tidak boleh tahan, saya berdoa sangat pada ALLAH, berikan kekuatan dan kesabaran buat yang sedang diuji ini. Tempatkan dikalangan hamba-hambaNYA yang beriman," kongsinya menerusi hantaran di Instagram.
Menerusi video yang dikongsikan, dapat dilihat salah seorang daripada anak wanita berkenaan menangis sebaik mencium tubuh ibunya yang sudah kaku.
Difahamkan wanita berkenaan yang sesak nafas dan mempunyai ketumbuhan dalam badan meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital.
Dalam hantaran berbeza, Noorkhiriah turut berkongsi sepotong lagi video yang memperlihatkan anak sulung arwah mencium plastik kuning dipercayai mempunyai baju terakhir arwah ibu mereka.
“Dicium plastik kuning baju terakhir. Semoga ALLAH bagi kekuatan ya anak-anak. Allahuakbar...tak pernah rasa sesakit ini dalam kehilangan selain kehilangan ayah saya," tulisnya.
Dalam hantaran berikutnya, Noorkhiriah juga memohon sumbangan orang ramai bagi meneruskan hasrat murninya menjalankan fardhu kifayah dan membantu golongan kurang berkemampuan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Buat Isteri Menangis, Fizi Ali Titip Ucapan Istimewa Sempena Anniversary Perkahwinan Yang Pertama - “Ingat Lagi Dulu Awak Janji Akan…”

gempak
23/10/2024
00:50 MYT
Penyampai radio, Fizi Ali mencuri tumpuan apabila membuat ucapan manis kepada isteri tercinta, Siti Zulaikha.
Hiburan

Takut Salah Pilih, Qistina Raisah Dedah Ibu Bantu Tapis Teman Istimewa - “Kalau Dating Ibu Saya Teman”

gempak
22/10/2024
03:05 MYT
Pelakon sensasi, Qistina Raisah mendedahkan ibu nya yang juga merangkap sebagai pengurus, Roszana Aminuddin akan sentiasa memantau perihal hubungannya bersama teman istimewa.
Hiburan

Saif Sulaiman Alami Demam Panas Hingga Masuk Wad, Syifa Melvin Mohon Doa - “Berkecai Hati Tengok Anak Ibu Lembik…”

gempak
18/10/2024
23:50 MYT
Usahawan Syifa Melvin memaklumkan anak sulungnya, Sulaiman dimasukkan ke hospital selepas mengalami demam baru-baru ini.
Hollywood

"Kami Sayang Kamu…” - Anggota One Direction Terkejut, Sedih Dengan Kematian Liam Payne

gempak
18/10/2024
05:55 MYT
Anggota band One Direction berkongsi perasaan "amat terkejut dan sedih" dengan berita kematian rakan mereka, Liam Payne.
Hiburan

Tular ‘Senarai Selebriti Wanita Terkini Untuk Dihalalkan’, Bella Astillah Terkilan –“Saya Tak Rasa Happy Pun”

gempak
16/10/2024
21:50 MYT
Pelakon dan penyanyi Bella Astillah mengakui sedih apabila namanya tersenarai dalam ‘senarai terkini untuk dihalalkan’ yang dicipta netizen seperti yang tular di media sosial baru-baru ini.
Dun Dukun