Mahu memperbaiki diri menjadi lebih baik, pelakon Aniq Suhair memohon jasa baik semua pihak agar memadam gambar dan video memperlihatkan dirinya berseluar pendek atau tidak menutup aurat.

Aniq ketika dihubungi Gempak memberitahu dia tidak mahu ditenggelami dengan dosa yang berterusan apabila fotonya tidak menutup aurat menjadi tontonan umum.

"Sebab memakai seluar pendek itu tidak menutup aurat. Saya sedar yang selagi orang tengok aurat saya selagi tu dosa berjalan, nak nak sekarang zaman digital.

"Jadi saya taknak dosa saya berterusan dan memilih untuk memberi arahan delete gambar saya berseluar pendek dia social media. Saya dalam fasa perbaiki diri mana yang dosa-dosa kecil tu saya nak elakkan.

“Sedar tak sedar sebenarnya kita hampir di penghujung dah sebenarnya. Mana yang boleh perbaiki kita perbaiki. Mana yang teruk kita tinggalkan, mana yang baik kita teruskan," katanya.

Menurut bekas peserta Hero Remaja 2021 itu hatinya terdetik untuk memperbaiki diri selepas berlakon menerusi drama terbaharu berjudul Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah yang sedang menjalani penggambaran ketika ini.

"Sebenarnya saya tengah shoot untuk drama terbaru, cerita tentang keagamaan di antara manusia dan tuhan. Jadi semasa process shoot tu membuka mata saya untuk terus berubah kearah kebaikkan," ujarnya.

Terdahulu, Aniq menerusi perkongsian di Instastory turut berharap permintaannya itu dapat dipenuhi selain berdoa agar Allah melindungi dirinya serta menutup aib semua orang.

"Saya minta kerjasama kepada sesiapa yang upload gambar atau video saya berseluar pendek, mohon padam. Saya minta tolong, please delete. Mudah-mudahan Allah melindungi aurat dan aib kita juga," kongsinya.

BACA SINI: Ada Sebab Aniq Suhair Menyepi Dari Industri Seni Selama Tiga Bulan - “Antara Faktornya Kerana Ayah...