Laman Utama

Sebak! Momen Anak Surprise Mak Ayah Balik Kampung Bikin Banjir Air Mata - "Selagi Mereka Ada, Ambil Berat..."

Muhammad Firdaus
04/12/2023
13:55 MYT
“Ni yang lemah ni,” berikutlah luahan netizen setelah melihat satu video yang memaparkan kasih sayang antara ibu bapa dan anak perempuan mereka.
Menerusi hantaran di Platform X, video berdurasi 1 minit itu menunjukkan seorang anak perempuan membuat kejutan terhadap ibu bapanya yang berada di kampung setelah lama terpisah.

BERITA TRENDING: [VIDEO] Baru Kehilangan Bapa, Ibu Saudara Buat Surprise Sampai Kanak-Kanak Lelaki Ini Menangis Penuh...

Turut dapat dilihat, ayah kepada wanita tersebut menitiskan air mata disaat memeluk anak perempuannya itu.
Susulan penularan entri berkenaan, rata-rata netizen meluahkan rasa terharu, dan dalam pada itu ada juga yang berkongsikan pengalaman sedih tentang kehilangan ibu bapa.
'ayah pun rindu along' pic.twitter.com/o7NbVZNBPC— ISU SEMASA VIRAL (@isusemasaviral) December 3, 2023“Tak kuat. Arwah ayah tak pernah sekalipun dia ungkap sayang dia melalui percakapan. Tapi sehari sebelum dia meninggal, dia ckp “adik, ibu, peluk lah ayah”. This memory will haunt me forever,”
“Allahu.. mak ayah aku depan mata pon aku nangis tengok ni,”
“Selagi korang masih ada syurga dunia. Masih ada ibu dan ayah. Selagi korang masih dapat hangat pelukan ibu dan ayah. Wajib telefon, ambil berat, sediakan keperluan, balik kampung ziarah ibu ayah di kampung setiap hari dan selalu. Bila ibu dan ayah anda dah tiada jangan menyesal.”
Setakat artikel ini ditulis, perkongsian itu meraih 257,000 tontonan dan lebih 2,000 tanda suka di Platform X.
Sumber: Platform X
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Berita

Nama Zayn Rayyan Dipinda Kepada Zayn Rayyan Zaim Ikhwan

gempak
26/07/2024
05:25 MYT
Mahkamah Sesyen Petaling Jaya pada Jumaat dimaklumkan nama kanak-kanak austisme, Zayn Rayyan Abdul Matiin yang mati dibunuh pada Disember lalu telah ditukar kepada Zayn Rayyan Zaim Ikhwan.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.