,
Laman Utama

Sebelum Tonton Perlawanan Suku Akhir Piala Sudirman Malaysia VS Indonesia Malam Ni, Apa Kata Ambil Mood Tonton Olympic Dream Dulu!

Fiza Kamarudin
01/10/2021
09:12 MYT
Malaysia akan bertemu Indonesia untuk aksi suku akhir Piala Sudirman 2021 yang dijadual berlangsung pada jam 9 malam ini (waktu Malaysia) di Vantaa, Finland.
Jangan berhenti memberikan sokongan kepada skuad badminton negara meskipun sekadar muncul naib juara Kumpulan D selepas tewas di tangan Jepun 1-4 dalam aksi terakhir, awal pagi tadi.
Jaguh badminton negara, Datuk Wira Lee Chong Wei turut menyeru rakyat Malaysia supaya memberikan sokongan penuh kepada skuad badminton negara yang sedang berjuang berhabis-habisan.
Selain memberikan kata-kata semangat supaya kita semua bangkit melawan Covid-19 dengan menjaga SOP, Lee Chong Wei menerusi laman sosial Instagram (IG) beliau turut menulis ucapan selamat berjuang kepada atlet badminton negara.
“Jom bangunlah kita semua! Today is a great day! A great new start! Terus kawan Covid-19! Patuh SOP, kita jaga kita!
“Teruskan perjuangan di Piala Sudirman Finland! Kita sama-sama sokong! Together, we can Malaysia!,” katanya.
Jadi untuk sama-sama merasai semangat perjuangan dalam sukan badminton, apa kata korang semua ambil mood dengan menonton filem Olympic Dream dulu!
Filem yang mengangkat sukan badminton itu memaparkan semangat setia kawan dan atlet negara menggapai impian untuk melangkah ke sukan Olimpik.
Lakonan hebat Maya Karin, Jordan Voon, Adeline Ng yang juga bekas pemain badminton negara dan adik Anabelle Tan akan buat korang teruja weh!
Semangat kesukanan dan patriotisme ‘auto’ muncul, lebih-lebih lagi bila menonton babak perlawanan di antara Malaysia dan Indonesia, macam perlawanan sebenarlah!
Kepada yang masih belum menonton, filem arahan Don Hoe ini turut menampilkan legenda badminton negara seperti Datuk Rashid Sidek, Ong Ewe Hock, Cheah Soon Kit, Janice Woon Khe Wei dan Vivian Hoo Kah Mun.
Korang mesti tak sangka yang jaguh-jaguh legenda kita ni masih berbisa mempamerkan aksi di gelanggang dan pandai berlakon!
Oh ya! Filem Olympic Dream juga telah menerima pelbagai pengiktirafan daripada festival filem antarabangsa.
Antaranya Anugerah Filem Asia Terbaik Festival Filem New York City IO 2021, Anugerah Khas Juri Festival Filem Chambal International 2019 dan Anugerah Kepujian dalam kategori Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem & TV Ramsgate yang dimenangi Maya Karin.
Jangan lupa untuk saksikan filem tentang sukan badminton, Olympic Dream yang di pawagam rumah anda, Astro First hari ini!
Untuk melanggan sila ke saluran 480 atau anda juga boleh strim di Astro Go atau On Demand.
Dengan hanya RM15, anda boleh menonton selama 48 jam (2 hari) secara berulang-ulang. Ikuti info dan klip-klip menarik tentang filem ini menerusi akaun Instagram, Facebook, Twitter Astro Shaw.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Peraduan

Sewa DESPICABLE ME 4-MOVIE COLLECTION di Astro First dan Berpeluang Untuk Memenangi Hadiah Lego Minion!

gempak
18/09/2024
15:34 MYT
Menang Lego Minion dari DESPICABLE ME 4 sekarang!
Hiburan

Versi Eksklusif Pendekar Awang & Tok Gajah: Darah Indera Gajah Di Astro First!

gempak
12/09/2024
02:33 MYT
Platform yang membawakan filem-filem terbaik terus ke rumah anda, Astro First akan membawakan sebuah lagi filem aksi epik tahun ini iaitu Pendekar Awang & Tok Gajah: Darah Indera Gajah menerusi platform Astro saluran 480 atau On Demand dan Astro GO, serta peranti pilihan anda melalui sooka bermula 12 September ini.
Hiburan

Raikan Semangat Kontijen Negara Ke Sukan Paralimpik Paris 2024 Dengan Menonton Filem 'Gold' Di Astro First

gempak
29/08/2024
12:55 MYT
Sempena temasya sukan Paralimpik Paris 2024 yang mula berlangsung pada 28 Ogos, Astro First berbesar hati untuk membawakan filem ‘Gold’ arahan Adrien Teh ke saluran pawagam rumah anda, Astro First.
Peraduan

Sewa Filem Di Astro First On Demand Store & Menang Sepasang Tiket Wayang Filem terbaru BEETLEJUICE BEETLEJUICE!

gempak
28/08/2024
01:52 MYT
Menang Sepasang Tiket Menyaksikan Filem BEETLEJUICE BEETLEJUICE sekarang!
Filem

‘The Experts’ Gegarkan 18 Pawagam Di Cambodia & Ditayangkan Di Astro First Ogos Ini!

gempak
17/07/2024
06:25 MYT
Filem lokal heist nombor 1 Malaysia, ‘The Experts’ terus melangkah jauh dengan menembusi pasaran di negara Cambodia bermula hari ini!