,
Nusantara

Selamat Bertunang, Baim Wong & Paula Verhoeven Bakal Bernikah Di Jakarta

Amri Hassan
23/07/2018
13:26 MYT
Pelakon popular Indonesia, Baim Wong telah selamat mengikat tali pertunangan dengan model dan aktres Paula Verhoeven pada Sabtu lalu.
Majlis pertunangan itu berlangsung di Balemong Resort, Semarang, Indonesia, tempat asal Paula sendiri.
Baim dan Paula menyarung persalinan berkonsepkan busana tradisi Jawa sambil diiringi kedua-dua belah keluarga pada majlis berkenaan.
Pasangan itu mula menjalinkan hubungan sejak tiga bulan lalu sebelum mengambil keputusan untuk ke peringkat lebih serius.
Sementara itu, memetik kenyataan Baim kepada media Indonesia, pelakon yang pernah membintangi telefilem Untuk Terakhir Kali bersama Elfira Loy itu akan berkahwin di Jakarta, Indonesia.
"Insya-Allah di Jakarta. Sebenarnya Jakarta atau Bali tapi ke Bali peluangnya cuma 20 peratus sebab semua keluarga di Jakarta," katanya.
Manakala, persiapan menjelang hari bahagia pasangan itu hampir lengkap dan hanya menanti hari.
Apa kata, kita saksikan momen-momen romantis dan manis sempena majlis pertunangan Baim dan Paula baru-baru ini.

My Dream is closer to a Reality . ❤️ Allah

A post shared by baim wong (@baimwong) on

Baim & Paula are officially engaged. ••• Its such a pleasure when they called us at the very first time and told us that they love the way we worked. Working for a celebrity made us thing and questioning a lot about how we should take their moment. Is our gear good enough for them? Is our angle must be improve? Are they need to be shot the way they look in a media? and some another type of question that filled us with worry. But its all changed and answered after we met them in the night before the engagement day. They’re so nice and believing in our vision to archive their moment. They give us freedom to shot whatever they think its best for them. So, thank you so much for letting us be a part of your journey. We do learn so much from you, especially about being humble to people, cheers! ••• Congratulation for Baim & Paula, you are officially engaged! ••• Lensed by @sijawot @rendysnugroho @ellangaditya Brushed by @achimakeup Dress by @eddybetty Head Piece by @rinaldyyunardi Decor by @diahkharismadekorasi Venue at @balemongresort

A post shared by Every Wedding is a Journey (@redwhitephoto) on

Teks oleh: Amri Hassan Foto: @baimwong
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Tarik Tudung Isteri Hingga Tertanggal Hanya Kerana Minta Beli Gincu

gempak
05/09/2024
13:25 MYT
Insiden di sebuah pasar raya mini di Indonesia pada minggu lalu yang dirakamkan sistem kamera litar tertutup (CCTV) itu dikongsikan @vhiras5 di TikTok dan pemilik akaun @folkshitt di Instagram.
Terkini

Tanah Jerlus Masjid India: Lokasi Terus Jadi Tumpuan, Tular Hingga Ke Indonesia

gempak
02/09/2024
02:33 MYT
Seorang pelancong dari Indonesia, Effy Susanti Umar Said, 46, berkata, berita mengenai kejadian terbabit diketahui menerusi aplikasi TikTok yang tersebar secara meluas di negaranya.
Terkini

Pawang Gagal 'Hentikan' Hujan Diusir

gempak
29/08/2024
06:56 MYT
Pejabat Gabenor Aceh melahirkan rasa kesal dengan kehadiran seorang bomoh hujan di stadium Harapan Bangsa bagi melakukan upacara 'menghentikan' hujan kerana disifatkan sebagai tidak selari dengan syariat Islam.
Hiburan

Konsert Cokelat Kembali 7 September Di KL Batal!

gempak
28/08/2024
04:03 MYT
Konsert kumpulan dari Indonesia, Cokelat yang sepatutnya berlangsung di Zepp Kuala Lumpur, di sini, pada 7 September ini dibatalkan.
Viral

Ustaz Solmed Tayang Dapur Warna Ungu - "Saya Tepuk Dahi"

gempak
28/08/2024
02:55 MYT
Nama penceramah bebas, Ustaz Solmed memang sempat menuai perhatian pada awal tahun ini selepas mempamerkan kemewahan kediamannya yang bagai istana di Bogor, Indonesia.