Selepas enam hari ditayangkan, pihak penerbit telah memberhentikan tayangan Bulan & Pria Terhebat di seluruh pawagam Malaysia, Singapura dan Brunei.

Ia sebagai mengambil kira langkah yang dikeluarkan pihak kerajaan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan bermula 18 sehingga 31 Mac di seluruh negara.

Bagaimanapun, keputusan ini akan diteliti semula apabila situasi COVID-19 bertambah baik.

Tambahan pula, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) juga menyarankan antara langkah-langkah pencegahan wabak ini adalah elakkan dari mengunjungi tempat tumpuan orang ramai dan bergaul rapat dengan individu yang bergejala.

Filem arahan Ghaz Abu Bakar ini telah menemui penonton di pawagam pada 12 Mac lalu menampilkan barisan pelakon seperti Zahirah MacWilson, Zizan razak, Maya Karin, Bell Ngasri, Khir Rahman dan ramai lagi.

Pihak penerbit Nirza Entertainment, Skop Production dan Astro Shaw ingin mengucapkan terima kasih di atas sokongan penonton yang telah pun menonton filem ini sepanjang enam hari tayangan di pawagam.

Disamping itu, pihak penerbit menasihatkan rakyat Malaysia agar terus bertenang dan sentiasa mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan ini. Ia adalah sebagai salah satu tanggungjawab dan keprihatinan kepada keluarga, masyarakat dan negara.

Ikuti media sosial Nirza Entertainment, Skop Production dan Astro Shaw untuk mengetahui perkembangan lanjut tarikh tayangan baharu Bulan & Pria Terhebat.