,
Hiburan

“Semoga Saya Tak ‘Tumbang’ Sebelum Mereka Berjaya” - Luahan Rita Rudaini Untuk Anak Buat Netizen Sebak

Umirah Halim
26/08/2024
03:56 MYT

Pelakon Rita Rudaini menitipkan luahan istimewa buat anak lelakinya iaitu Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna mengenai perasaan sebenarnya.

Usaha terbaik buat anak

Kongsi Rita atau nama sebenarnya, Rita Rudaini Mokhtar, 48, sebagai ibu tunggal dia sedar bahawa dirinya tidak sempurna.

Bagaimanapun, dia masih cuba berusaha untuk menjadi ibu yang terbaik buat anak-anaknya.

“Mommy selalu risau tentang masa depan kamu. Mommy selalu penat dan letih tetapi tetap berusaha untuk kamu. Mommy banyak berkorban demi kebahagiaan kamu. Mommy akan rasa bersalah jika tak pernah ada dengan kamu. Mommy sangat bangga walau apa saja pencapaian kamu walau sekecil kecil apa pun.

"Mommy tahu mommy tidak sempurna, boleh ke kamu terima? Hati mommy akan hancur bila kamu dalam kesedihan. Diri mommy dah tiada apa-apa kerana semua keutamaan hal hanya pada kamu,” tulisnya menerusi ruangan kapsyen.

Sementara itu, menjengah ke ruangan komen pelakon drama Sehangat Asmara ini juga berharap agar dapat melihat kejayaan anaknya sebelum melangkah ke alam seterusnya.

“Semoga orang jangan tumbang, sebelum depa (mereka) berjaya,” tulisnya lagi.

Netizen sebak

Dalam pada itu, menerusi ruangan komen dapat dilihat juga reaksi netizen yang sebak dengan hantaran yang dibuat oleh Rita.

Malah, ada juga yang berpendapat Rita sewajarnya diangkat sebagai idola ibu tunggal.

“Menangis baca, tahniah sis atas kejayaan membesarkan mereka sendiri. Saya doakan kebahagiaan sis untuk mereka dunia dan akhirat.

“The truly 'MOM'. Sepatutnya Rita dijadikan ikon ibu Malaysia. Sentiasa tabah untuk anak-anak. Boleh bagi inspirasi ramai single mom kat luar sana.

“Aku kagum sungguh dengan manusia yang nama Rita Rudaini ni dari dulu cerita pasal dia semua tak ada yang sedap didengar. Padahal dia bukan buat salah apa pon. Tapi see Allah SWT tunjuk satu-satu bila anak-anak dia dah besar dia berjaya didik anak dia sorang, tanpa bantuan atau pon belas kasihan dari sesiapa. Tahniah sis,” komen beberapa netizen.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Bapa Miss Switzerland Jumpa Kepala Anak Dalam Tong Sampah Di Bilik Dobi, Suami Dakwa Pertahankan Diri

gempak
17/09/2024
17:17 MYT
Kisah pembunuhan tragis bekas peserta Miss Switzerland, Kristina Joksimovic masih menjadi perhatian dunia.
Hiburan

Afdlin Shauki Tak Masuk Campur Karier Seni Anak - “Dia Mahu Naikkan Nama Sendiri Tanpa Bantuan Saya”

gempak
17/09/2024
13:55 MYT
Pengarah dan pelakon, Datuk Afdlin Shauki akui tidak banyak masuk campur dalam perihal karier seni anak nya, Mia Sara meskipun baru-baru ini Mia turut serta membintangi filem arahannya, Baik Punya Ah Long.
Hiburan

Elly Mazlein Lebih Selesa Sembunyi Muka Anak - “Saya Letak Emoji Di Instagram Sahaja, Tapi Kalau Di..”

gempak
17/09/2024
07:55 MYT
Tidak mendedahkan wajah anak kepada umum, pelakon, penyanyi dan pengacara popular, Elly Mazlein, memang selesa dengan tindakan itu.
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.
Berita

Bapa Bakar Anak Hidup-Hidup Kerana Keluar Rumah Tak Minta Izin

gempak
16/09/2024
07:55 MYT
Perbuatan kejam itu dilakukan Iwan Hasan, 44, terhadap puterinya, MH, 13, ketika kejadian di kediaman keluarga itu di Kelurahan Kota Baru, Ternate Tengah, Maluku Utara di Indonesia pada Khamis lalu.