Apakah ACE?

ACE adalah singkatan untuk Alliance of Campus Esports. Secara ringkas, ia merupakan program kampus yang menggalakkan pelajar untuk menyertai ‘e-sports’ dan melatih kemahiran mereka untuk berjaya dalam industri sukan di atas talian ini, bukan sekadar pengetahuan untuk gaming, tetapi turut mendedahkan ilmu tentang pengurusan pasukan, organisasi kejohanan, streaming dan banyak lagi.

Ketua Bahagian Sukan Astro, Lee Choong Khay berkata “industri e-sports ini sangat bermanfaat bukan hanya untuk mereka yang sudah lama terlibat dalam bidang ini tetapi para pelajar yang berminat turut boleh mendapat pendedahan dan melibatkan diri dalam industri ini”.
Selain itu, Majlis Sukan Negara turut mengekspresikan sokongan mereka dengan menyatakan, “E-sports adalah satu industri yang penting untuk negara kita, kita tidak boleh ketinggalan dalam melahirkan lebih ramai pelajar yang berminat dalam bidang ini agar dapat menjadikan Malaysia sebuah negara bergelar ‘e-sports hub’.

KFC merupakan salah satu penaja utama untuk acara ini dan yang terkini sedang mengadakan promosi KFC Value Bowls!
Anda boleh memilih dari empat jenis KFC Value Bowls mengikut citarasa tersendiri. Anda boleh menikmati KFC Hot & Spicy Zinger Chunks sepuas-puasnya dalam setiap hidangan KFC Value Bowls ini!

Hidangan KFC Value Bowls ternyata memudahkan pelajar yang aktif menyertai e-sports kerana segalanya tersedia dalam satu bekas dan boleh dimakan hanya menggunakan satu garfu sahaja. Perkara ini memudahkan pelajar untuk bermain permainan video sambil menikmati makanan yang enak!

Sukakan Sesuatu Yang Ringkas?



KFC Original Go Bowl ini sesuai untuk anda yang lebih sukakan keringkasan! Anda boleh menikmati KFC Hot & Spicy Zinger Chunks berserta sos dan ‘chilli flakes’ yang enak!

Mahukan Sesuatu Yang Lebih Hebat?



KFC Loaded Go Bowl ini sesuai untuk anda! Nikmati kentang goreng yang rangup bersama KFC Hot & Spicy Zinger Chunks berserta mayonis bersama KFC Cheezy Sauce. Hidangan ini ternyata mampu memberi kepuasan dalam hanya satu bekas!

Suka Sesuatu Yang Mencabar?



KFC Curry Lava Rice Bowl adalah apa yang anda perlukan! Nikmati limpahan kuah kari bersama Colonel Rice yang memberi aroma melazatkan. Pada masa yang sama, anda dapat menikmati KFC Hot & Spicy Zinger Chunks yang digabungkan sekali dalam hidangan ini.

Sukakan Sesuatu Yang Berkrim Dan Penuh Letusan Rasa?



Hidangan KFC Loaded Potato Bowl ini adalah sesuatu yang anda cari selama ini! Segalanya tersedia dalam satu bekas. Anda boleh menikmati kentang putar penuh berkrim, jagung manis kernel, KFC Hot & Spicy Zinger Chunks berserta KFC Cheezy Sauce dan mayonis yang jelas memberi kenikmatan kepada anda!

Kesemua hidangan KFC Value Bowls ini memberi kemudahan tidak kira di mana anda berada. Sekarang, tidak perlu risau lagi jika anda tergesa-gesa ke kelas, asyik bermain permainan video atau tidak cukup masa untuk makan kerana hidangan ini dapat dinikmati dengan sangat mudah dan cepat!
Harga untuk semua hidangan ini bermula dari RM 3.70, sangat berpatutan dan bersesuaian dengan bajet perbelanjaan harian pelajar, apa tunggu lagi? Dapatkannya di restoran KFC berhampiran!