Pengacara dan pelakon, Uyaina Arshad berpendapat undangan majlis nikah adalah penting untuk dihadiri terutama buat pasangan suami isteri.

Kata Uyaina, ini kerana pasangan akan diingatkan kembali akan tanggungjawab suami isteri ketika mendengar khutbah nikah yang disampaikan tok kadi atau juru nikah ketika majlis akad itu.

“Sebenarnya datang dan menghadirkan diri ke majlis perkahwinan orang lain ni sebenarnya penting.. Terutamanya majlis akad nikah.

“Sebab setiap kali majlis nikah, kita akan dengar balik nasihat-nasihar Tok Kadi dalam khutbah nikah. Dan setiap kali tu jugak kita akan diingatkan tentang tanggungjawab, amanah dan kewajiban menjadi suami isteri,” katanya.

Pelakon Perempuan Tanpa Dosa itu berkongsi pandangannya itu di akaun Instagram miliknya.

Menerusi hantaran yang sama dia memuat naik fotonya yang kini sarat hamil bersama suaminya, Raja Syahiran ketika menghadiri sebuah majlis perkahwinan.

Dalam pada itu, Uyaina berharap agar dia dan suami menjadi pasangan yang terbaik serta bakal ibu bapa yang baik untuk anak mereka nanti.

“I love you forever lah my bestfriend @rajasyahiranmy May we become the best partner for each other and the best parents to our children. Aamiiinnnnn!” tulisnya lagi dalam kapsyen.

Uyaina dan Raja Syahiran mendirikan rumah tangga pada 21 Disember tahun lalu.

A post shared by UA (@uyainaarshad)