Akhirnya, pelakon Sharifah Sakinah mengumumkan yang dia sebenarnya telah bergelar isteri kepada seorang lelaki Sweden bernama Michael Hansen.

Perkhabaran tersebut dikongsikan menerusi hantaran terkini yang dikongsikan di Instagramnya semalam.

Menerusi perkongsian tersebut, Sakinah berkata, alasan dia tidak berkongsi tentang khabar gembira itu adalah kerana beberapa faktor peribadi.

“Ya, kami sudah berkahwin pada yang bertanya. Bagi mereka yang tertanya-tanya kenapa kami tak kongsikan tentang perkahwinan adalah kerana faktor isu peribadi dan juga hal berkaitan agama.

“Kami pilih untuk keep it low sebelum ini. Sekarang sudah rasmi, tak payah tanya lagi okay. Terima kasih dan sayang semuanya,” tulisnya.

Begitupun, Sakinah tidak memberitahu lebih lanjut bilakah dia mendirikan rumah tangga.

Dalam pada itu, menerusi perkongsian yang sama, Sakinah turut menyatakan rasa bangga terhadap pencapaian pusat kecergasan untuk wanita yang dibangunkan oleh mereka suami isteri sejak setahun lalu.

Meninjau ruangan komen, ramai yang memberikan ucapan tahniah kepada Sakinah dan suami, termasuk kakaknya, penyampai radio dan pelakon Sharifah Shahirah.

“Nasib baik laki handsome.. teringat pulak iklan tak kaya takpa janji hansome.. ehh terbalik,” tulisnya dalam nada berseloroh.

Terdahulu, Gempak pernah melaporkan yang Sakinah sudah mengikat tali pertunangan pada Disember 2020 dan merancang untuk mendirikan rumah tangga pada Mei tahun lalu.

BACA: Diam-Diam Je Sharifah Sakinah & Michael Sudah Bertunang Disember 2020, Rancang Nikah 28 Mei Ini Tapi...

Sakinah pernah berkahwin dengan uruterbang, Aliff Adha pada 2015 namun hubungan mereka terlerai selepas disahkan bercerai pada Mei 2020.

Hasil perkahwinan, Sakinah mempunyai seorang cahaya mata perempuan, Anais Adha yang kini berusia lima tahun.