,
Hiburan

Sherry Al-Hadad Kongsi Pengalaman Pernah Dibuli Di Sekolah - "Saya Ditendang Jatuh Masuk Longkang"

Ainun
08/08/2024
09:25 MYT
Pengacara terkenal, Sherry Al-Hadad mendedahkan bahawa dirinya pernah dibuli ketika di bangku sekolah.
Sherry, 39 tahun itu, memberitahu dirinya pernah ditendang oleh seorang pelajar senior di sekolah tanpa ada sebab, hingga menyebabkannya jatuh masuk ke dalam longkang.
“Ini cerita sebenar ye, masa saya sekolah rendah dulu saya sering kali dibuli sebab kita agak comel masa itu. Kita bukan saja kena buli dengan pelajar senior.

“Pernah satu kali saya jalan kaki nak masuk sekolah tiba-tiba ada budak tu tendang saya tanpa ada sebab dan membuatkan saya terjatuh masuk longkang. Saya terus menangis masa itu”, katanya menerusi temubual 'Pintu Belakang' Gempak untuk TikTok Gimme The Mic Malaysia.

Dedah Sherry, disebabkan dirinya seorang pendiam dan introvert, hal itu membuka ruang kepada pihak lain untuk mengambil kesempatan terhadapnya.

BERITA TRENDING: Che Ta Tak Kisah Menantu Tinggal Bersama Lepas Kahwin, Siap Tawarkan Pembantu Rumah - "Menantu Happy, Saya Senang Hati"

BERITA TRENDING: Kes Saman Amelia & Penulis Skrip Drama Diteruskan, Aedy Ashraf Doakan Yang Terbaik - “Dia Wanita Cekal”

“Waktu itu saya seorang yang sangat introvert dan berjanji dengan diri saya bila dah masuk sekolah menengah, saya tidak membenarkan orang lain untuk membuli diri saya lagi.
“Jadi, bila ada orang yang cuba buli kita, kita lawan mereka dengan cara yang baik. Apa-apa pun kita sendiri yang kawal diri kita. Kau hormat aku dan aku hormat kau. Pada waktu itulah, saya dikenal sebagai gadis hip-hop”, jelasnya.

BERITA TRENDING: Jennifer Coppen Sebak Ustaz Derry Sulaiman Ajak Laksanakan Ibadah Umrah, Mahu Berangkat September Ini

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Netizen Turut Bersedih Aniq Kasdan Sebak Dalam Temubual Bersama Media Selepas Meraih Kedudukan Keempat Acara Angkat Berat

Untuk info, Sherry Al-Hadad merupakan pengacara untuk program terbaharu, TikTok Gimme The Mic Malaysia bersama Sean Lee.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Pernah Berdepan 3 Pertuduhan Akibat Hantaran Di Laman Sosial, Pelawak Rizal Van Geyzel Kini Lebih Teliti Upload Video Jenaka

gempak
12/09/2024
11:55 MYT
Pelawak Rizal Van Geyzel mengambil iktibar selepas berdepan pertuduhan berkaitan hantaran video yang menyentuh sensitiviti kaum di Malaysia pada Julai 2022.
Viral

[VIDEO] Lelaki Tendang & Ludah Pada Kereta Tesla Tanpa Sebab, Owner Tampil Dedah Bukti Dashcam

gempak
11/09/2024
01:55 MYT
Tular di media sosial kini sebuah rakaman video yang memaparkan sebuah kereta ditendang dan diludah oleh seorang individu di sebuah pusat beli belah di Kuala Lumpur.
Berita

Abang Bas ‘Crush’ Dengan Murid Sekolah Menangis Didakwa

gempak
10/09/2024
04:29 MYT
Pemandu bas yang sebelum ini tular memuat naik rakaman video penumpang bas sekolah sebagai ‘crush’ atau ‘kesayangan’ menangis selepas didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas dua pertuduhan melakukan amang seksual kanak-kanak, sejak April lalu
Terkini

Pemandu Bas Rakam Video Murid Sekolah Direman Lima Hari

gempak
06/09/2024
05:55 MYT
Pemandu bas dipercayai memuatnaik rakaman video penumpang bas dipercayai pelajar sekolah rendah sebagai orang yang disukainya atau 'crush' dan 'kesayangan', direman lima hari bermula hari ini.
Viral

Budak Lelaki Guna Besen Ulang-Alik Ke Sekolah Jentik Hati Netizen - "Kasihannya, Tolonglah Mereka..."

gempak
03/09/2024
13:38 MYT
Kecekalan seorang budak lelaki ke sekolah dengan menaiki sebiji besen mengundang pelbagai reaksi netizen, ada yang menguji kesungguhan dan semangat kanak-kanak lelaki berkenaan.