Selepas pelawak dan penyampai radio Shuib Sepahtu memuat naik foto terbaru bersama isteri dan kereta mereka, pelbagai reaksi ditinggalkan warganet.

Ia termasuk komen yang mengheret nama pengacara dan penyanyi Iesya Toh ke dalam ruangan komen dan mendesak personaliti tersebut memohon maaf kepada Shuib.

Antara komen tersebut mendakwa, Iesya sebelum ini pernah memuat naik hantaran di laman sosial Instagram (IG), mengaitkan Shuib dengan kes penggubahan wang haram dan Macau Scam.

Menyedari namanya disebut pada ruangan komen di IG Shuib, Iesya memohon maaf kerana dengan tindakan yang membuat hantaran semula (repost) dari Facebook (FB), foto pacuan empat roda yang dikatakan milik pelawak tersebut.

Tidak melenting namanya ditagged oleh netizen, bekas pengacara Selamat Pagi Malaysia (SPM) itu secara terbuka membuat permohonan maaf kepada Shuib.

“Minta maaf @shuibsepahtu post pic kereta u, even repost from FB,” tulisnya.

Walaupun sudah memohon maaf dan tindakan tersebut menjadi perdebatan warganet, ada pengikut IG yang memuji Iesya kerana berani tampil di laman sosial suami kepada Siti Sarah itu.

Love U Iesya, humble straight to the point. Berani kerana benar, salah minta maaf…simple!”, komen sorang pengikut.

Love U more, tak kurang seringgit pun dengan minta maaf. Pic (gambar) tu SPRM yang keluarkan. Apa yang penting kes lagi besar sedang berjalan. Kita doakan agar yang salah boleh dibongkarkan oleh Allah SWT,” balas Iesya.

Selain itu menerusi tinjauan Gempak di ruangan komen, Shuib turut memberi respon kepada Iesya.

“Terima kasih sebab banyak sebar dan fitnah saya. Saya doakan semoga awak diberkati dan dirahmati selalu,” tulisnya.

Sementara itu, Iesya ketika dihubungi Gempak enggan memberikan komen lanjut mengenai perkara tersebut kerana tidak mahu memanjangkan isu.

“Saya minta maaf, saya tidak ada apa-apa komen lagi tentang perkara ini,” jawabnya ringkas.

Dalam pada itu Iesya menerusi sebuah hantaran di IGnya berkata dia hanya menulis berdasarkan rekod awam.

Hantaran tersebut turut mendapat sokongan pengikutnya di IG yang tidak putus-putus memberikan kata-kata positif dan semangat agar Iesya terus menyalurkan informasi terkini di laman sosialnya.

Assalamualaikum semua ??? Ada ni tak lari ?? Sya bukan mcm yg lain, meroyan bila ditagged.. tak.. Kita tulis berdasar Rekod awam ok?....let’s be fair. FAKTANYA MMG KERETA ITU DISITA KAN? Sya nak tanya, 1. Ada tak penahanan dibuat oleh SPRM? 2. Ada tak kenderaan disita? 3. Ada tak pyiasatan bkenaan pgubahan wang haram? So jika ketiga2 ni ADA, maknanya bukan fitnah! Kalau ckp fitnah, kenapa tak tagged SPRM yg ikut logik yg sama tak disiasat sedalamnya sebelum sita? Kalau anda ckp Sya salah, anda juga ckp SPRM salah.. Sya hanya share news dari media Perdana & bersuara utk mereka yg teraniaya. Dan berapa Byk kereta yg disita ya? Apa lagi aset yg disita ya? Nilaikan sendiri♥️?? #TanpaPrajudis @yana_meto @iam_ninanariena @azreyyie @butar_dbb @mohd_heerzee salimauddra @rotitelor_ @wan.h4ziq @___arwindyana @9.julieya @taqimjolah @handbagauthenticccccccc @fattyy_izam @teko.media @janghae_ @muhdnasrullah._ hasmawiiii pisshhaanngg syauqizk emeershoib heijihattori14 asulramlieyy nuraishah787 @siddik_masyuri @dznnrhlm @afqhqal_00 mr_kerol_ _opman @liyzaazizlova7 @zuf4rw4h4b @hageacophea supi.sf_ matbond45 @syafizulamr mariaaa_alfia diana697012 @ecgsb16

A post shared by Iesya Toh (@iesya_toh) on