Mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.

Sekarang ini dah jadi trend kalau seorang ahli keluarga dah bergelar public figure, pasti adik-beradik pun terkena tempias sekali. Tidak kira lah sama ada bergiat aktif dalam seni lakonan mahu pun nyanyian.

Berikut Gempak senaraikan 5 pasangan adik beradik yang sering menjadi tumpuan warganet:

1. Neelofa, Ameera Khan dan Athisha Khan



Siapa yang tidak kenal dengan adik beradik cantik ini? Populariti yang diperoleh Ameera dan Athisha sering membuatkan mereka menjadi perhatian umum.

Dari segi fashion dan gaya hidup sering menjadi ikutan terutamanya golongan remaja.

Ameera sedang mengusahakan jenama produk sendiri, LMK Cosmetics manakala Atisha sedang melanjutkan pelajaran di University of Birmingham, United Kingdom.

2. Elfira Loy, Ahmad Ezzrin dan Ezlisa Loy



Pasti ramai yang mengenali mereka ini. Masakan tidak, nama Elfira, Ezzrin dan Ezlisa bukan lagi asing di dunia hiburan.

Ketiga-tiga orang adik beradik mula bergiat aktif dalam indstri seni sejak kecil lagi. Walaupun kini Elfira bergelar seorang isteri dan ibu, itu tidak menjadi penghalang untuk mereka meluangkan masa bersama.

3. Nelydia Senrose, Uqasha Senrose dan Raysha Rizrose



Adik beradik ini memang cun habis!

Pada awalnya, hanya nama Nelydia dikenali selepas berlakon dalam drama Setia Hujung Nyawa.

Selepas itu, Uqasha memilih untuk mengikut jejak langkah Nelydia dan diikuti Raysha selepas menjadi juara dalam Dewi Remaja 2015.

4. Anzalna Nasir dan Adik Beradik



Siapa yang tak kenal dengan pelakon jelita Anzalna yang terkenal dengan drama Memori Cinta Suraya?

Mempunyai lima beradik iaitu Diana, Mia, Afifah dan Nazira. Keluarga ini sering menjadi perhatian warganet yang terhibur melihat keletah masing-masing.

5. Emma Maembong dan Chacha Maembong



Emma merupakan anak kesembilan daripada sebelas adik beradik. Selain Emma dan Chacha, kakak mereka, Yaya juga seorang pelakon.

Adik beradik ini sering terpalit dengan kontroversi panas namun itu tidak memutuskan semangat mereka untuk terus berkarya.

Bagaimana pula dengan kisah adik beradik keluarga Narendra? Nanti Kita Cerita Tentang Hari Ini (NKCTHI) menceritakan tentang kehidupan tiga adik beradik Angkasa (Rio Dewanto), Aurora (Sheila Dara Aisha) dan Awan (Rachel Amanda).

Mereka mempunyai kisah pilu masing-masing. Keadaan menjadi semakin tegang apabila Awam jatuh cinta pada Kale. Perubahan Awan disedari oleh bapa mereka, Narendra.

Sebagai seorang ayah yang tegas, Narendra cuba mengawal anaknya. Tindakan tersebut turut memberi tekanan buat Angkasa dan Aurora. Ini mendorong pemberontakan Angkasa, Aurora dan Awan sehinggalah rahsia besar keluarga mereka terbongkar.

Secara eksklusif, buat kali pertama filem NKCTHI ditayang terus di pawagam rumah anda!

Filem ini menyaksikan gabungan kerjasama Astro Shaw bersama penerbit yang sering memenangi anugerah utama di Indonesia, Visinema Pictures yang juga merupakan penerbit filem animasi terkenal Indonesia, NUSSA, bersama IDN Media, Blibli.com serta XRM Media.

Sebelum ini Astro Shaw bergiat cergas bekerjasama dengan penggiat Indonesia dengan memasarkan filem seperti Bumi Itu Bulat dan Dua Garis Biru di Malaysia.

Apapun, jangan lupa untuk menyaksikan NKCTHI di Astro First saluran 480 dan On Demand bermula 23 April ini. Untuk mendapatkan info terkini mengenai filem NKCTHI, sila layari Instagram, Facebook dan Twitter Astro Shaw.

ESOK!!! Siapa yang dah tak sabar nak tengok Filem Drama & keluarga No.1 di Indonesia? Bagitau family, member korang untuk block masa siap siap esok. Jangan lupa standby tisu ok kita sama-sama tengok Tayangan Perdana #NantiKitaCeritaTentangHariIni di Pawagam rumah anda, Astro First mulai 23 April ini. . Utamakan keluarga dan semoga terhibur bersama kami di rumah #NantiKitaCeritaTentangHariIni #SetiapKeluargaAdaRahsia #NKCTHI #MyNKCTHI #DudukRumah #StayHome #KekalTenang #BePositiveStayNegative #AstroFirst #DiPawagamRumahAnda

A post shared by Astro Shaw Sdn Bhd (@astroshaw) on