Pelakon Datuk Aaron Aziz meluahkan rasa bangganya terhadap penyanyi Aliff Aziz di atas pencapaiannya dinobatkan sebagai juara Gegar Vaganza musim ke-8 (GV8).

Menurut Aaron atau nama sebenarnya Aaron Mustapha Aziz, 46, dia menitipkan pesan agar Aliff terus mengamalkan sikap merendah diri meskipun sudah bergelar juara.

Menerusi laman sosial Instagram, hero filem aksi KL Gangster itu berkongsi luahannya untuk tatapan umum.

“Tahniah adik, abang am proud of you. I know you can do something great and accomplish something not only for yourself but untuk isteri dan anak-anak jugak.

“Ingat pesan abang dalam DM (mesej langsung) conversation kita. Don't look back just forward barulah kita boleh ke hadapan. Semua rezeki bukan untuk diri kita sebagai suami dan ayah tapi untuk keluarga.

“Alhamdulillah, Allah naikkan you dan memberkati mu dengan this great comeback. Stay humble always and stay away from toxic people,” tulis Aaron di ruangan kapsyen.

A post shared by Aaron Aziz (@aarondwiaziz)


Pada malam penuh debaran malam tadi, Aliff menewaskan Nikki Palikat di tempat naib juara, Suki Low di kedudukan ketiga dan Adibah Noor, Azan Scan dan Aweera di tangga ke 4,5 dan 6.

Sementara itu di ruangan komen, ramai wargamaya berpendapat rezeki Aliff menerima hadiah wang tunai RM100,000 adalah kerana perubahan dirinya selepas menyertai jemaah tabligh.

“Dia berubah, Allah bagi rezeki,” komen seorang wargamaya.

“Nasihat terbaik Aaron. Tahniah Aliff. You both make us (Singaporean) proud,” ujar seorang wargamaya.

“Dulu mati-mati ingatkan Aaron Aziz dengan Aliff Aziz ni adik-beradik,” usik seorang wargamaya.

“Alhamdulillahhh Aliff, rezeki tak pernah salah alamat, syukur,” kata seorang wargamaya.

“Rezeki Allah bagi bila kembali ke jalannya,” sokong seorang wargamaya lagi.

Sehingga kini, perkongsian tersebut telah menerima hampir 32,000 tanda suka daripada pengikutnya.