Penyanyi Haqiem Rusli meminta semua peminat untuk menghentikan perbuatan membuli, mengecam dan mengutuk secara siber terhadap mana-mana pihak yang berkaitan.

Menerusi laman sosial Twitter, Haqiem berkongsi ciapan berbentuk nasihat itu untuk tatapan umum.

“Stop cyber bully,” tulisnya menerusi satu ciapan.

Lanjutan daripada itu ramai pengikut beranggapan ciapan tersebut ditujukan kepada para netizen yang mengeluarkan kata-kata negatif kepada rakan selebriti, Nabila Razali yang bertanding di pentas Anugerah Juara Lagu Ke-35 (AJL35) malam tadi.

Pada malam yang berprestij itu, Nabila Razali dikecam kerana gagal memberikan persembahan memukau menerusi lagu ciptaan Hael Husaini dan MFMF, Peluang Kedua.

Sementara itu di ruangan balas, ramai wargamaya menyokong ciapan Haqiem dan berpendapat Nabila sudah berusaha memberikan komitmen dan persembahan yang sehabis baik.

Replace cyber-bullying with cyber-believing. Let us help each other. BELIEVE & BUILD. At least, she tried her best,” tulis seorang wargamaya.

Yes please stop, kita sama sama menjaga nama baik masing masing, ciber bully is not our tradition, kesian dekat dia, cuba bayangkan korang yang hadap semua ni, please lah, tak pikir ke?” luah seorang wargamaya.

Sebab bella tadi ke kem? Dah viral dah. Kesian dia. Percayalah ada sebab Allah bagi jalan yang dia ada sekarang, tempat dia ada sekarang. Wlaupun ramai tak boleh terima. Positif,” pesan seorang wargamaya.

Nobody is perfect. At least pandang la effort beliau tu tadi,” komen seorang wargamaya.

Tweet yang baik-baik ya. Jangan buli guna mental orang,” kata seorang wargamaya lagi.

BACA: "Ya Allah Kesiannya, Boleh Nampak Dia Tertekan" - Malang Buat Nabila Razali, Terkucil Di Pentas AJL35

BACA: "Im So Sorry.." - Nabila Razali Mohon Maaf Kepada Hael Husaini

Sehingga kini, ciapan Haqiem tersebut telah menerima hampir 5,000 ulang ciap dan 10,000 tanda suka daripada pengikutnya.