Umum mengetahui pelakon Puteri Sarah Liyana sudah berangkat ke Makkah bagi mengerjakan ibadah Umrah sambil ditemani dua cahaya matanya Syaikhul Islam dan Sumayyah.

Malah, Sarah atau nama lengkapnya Puteri Sarah Liyana Megat Kamarudin sempat berkongsi beberapa keping foto dia bersama keluarga dan beberapa rakan di lapangan terbang sebelum berlepas.

Bagaimanapun, perkongsian tersebut telah menimbulkan persoalan dalam kalangan wargamaya apabila kelibat suaminya, Syamsul Yusof tidak kelihatan.

BACA: “Sedih, Betapa Indahnya Kalau Ayah Ada Bersama…” - Puteri Sarah Bawa Anak Pergi Umrah Ramai Tanya Mana Syamsul Yusof?

Pun begitu, pada ruangan balas perkongsian yang sama, seorang wargamaya mendoakan pengarah filem Munafik itu agar terbuka hati untuk berangkat ke Makkah mengikut isteri dan anaknya.

“Syamsul pergi la menyusul isteri dan anak anak ke sana (Makkah). Stop sekejap kerja arah filem, pergi kejar anak bini dan minta petunjuk daripada Allah depan Kaabah,” kata individu tersebut.

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana)

Konflik rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul mula diperkatakan sejak empat tahun lalu, tetapi anak Datuk Yusof Haslam itu tidak pernah membuka mulut mengenainya.

Susulan pengakuan Syamsul, topik berkaitan kemelut rumah tangganya dan kehadiran Ira Kazar sebagai isteri kedua hangat diperkatakan sehingga 'trending' dalam media sosial.

Puteri Sarah kemudian memfailkan perceraian terhadap suaminya pada 16 Januari lalu.

Puteri Sarah dan Syamsul yang mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 telah dikurniakan dua cahaya mata, Syaikul Islam, 6, dan Summayah, 4 tahun.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.