Usahawan, Mahadi Badrul Zaman berkongsi kenyataan media berkaitan isu namanya yang tersenarai dalam senarai Investor Alert List Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC).

Mahadi dalam kenyataan tersebut menerangkan bahawa dirinya bersikap terbuka untuk bekerjasama bersama SC bagi membetulkan sebarang kemungkinan penyelewengan yang menyumbang kepada penyenaraian namanya di dalam senarai tersebut.

BERITA TRENDING: Nama Tersenarai Dalam 'Investor Alert List', Ini Penjelasan Suami Heliza Helmi...

"Saya dinasihatkan supaya menghantar permohonan bertulis secara rasmi untuk segala butiran ataupun penjelasan.

"Sebagai respons, saya bersedia untuk bekerjasama dengan SC supaya dapat memperbetulkan dengan segera sebarang potensi penyelewengan yang mungkin berlaku menyumbang kepada penempatan saya pada senarai Investor Alert List," katanya.

Sementara itu, Mahadi turut berkongsi pasukan peguamnya akan menghantar permohonan bertulis secara rasmi kepada Suruhanjaya Keselamatan demi mencari informasi dan penjelasan berkaitan sebab namanya terlibat dalam senarai tersebut.

"
Pasukan guaman saya akan menyerahkan permohonan bertulis rasmi kepada Keselamatan Suruhanjaya, demi mendapatkan maklumat yang komprehensif dan penjelasan mengenai sebab-sebab nama saya dimasukkan ke dalam Investor Alert List.

"Sementara menunggu penjelasan daripada Suruhanjaya Keselamatan, saya ingin menegaskan bahawa saya secara konsisten mematuhi piawaian yang ditetapkan oleh badan kawal selia. Sebagai seseorang yang telah berjaya menyelesaikan Modul 6 & Modul 7 Perbadanan Pembangunan Industri Keselamatan, saya sentiasa beroperasi dalam lingkungan undang-undang," katanya.

Dalam pada itu, Mahadi berharap agar segala perkara dapat diselesaikan dengan segera bagi menjernihkan reputasinya dalam bidang perniagaan.


"Saya ingin memberi jaminan kepada pelabur dan pihak berkepentingan bahawa komitmen saya terhadap ketelusan, pematuhan dan perniagaan beretika tetap tidak berbelah bahagi.

"Saya akan berusaha dengan gigih untuk menyelesaikan perkara ini dan mengembalikan keyakinan dalam kedua-duanya iaitu
reputasi dan operasi perniagaan saya. Saya mengucapkan terima kasih atas pemahaman dan sokongan anda sepanjang tempoh yang mencabar ini," ujarnya.

Sekadar info, suami kepada selebriti Heliza Helmi pernah dituduh oleh pelakon,
Fathia yang mendakwa Mahadi sebagai penipu selepas dikatakan gagal menyiapkan rumah yang dibelinya, sejak lima tahun lalu.

Malah Fathia mendakwa perlu membayar ansuran bulanan sebanyak RM5,000 tetapi premis yang dijanjikan siap tahun lalu itu masih lagi tidak nampak bayangnya.

Susulan itu, Heliza tampil memberi kenyataan bahawa dia dan suami memaafkan perbuatan itu dan memahami keadaan kesihatan pelakon terbabit.

Community Verified icon