Didakwa nama tersenarai dalam senarai Investor Alert List oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC), suami kepada selebriti, Heliza Helmi, Mahadi Badrul Zaman tampil memberi penjelasan berkaitan isu berkenaan.

Menurut Mahadi, dirinya tidak mempunyai sebarang info tentang perkara itu kerana tiada sebarang makluman diterima daripada pihak tersebut serta berkongsi akan ke pejabat SC pada pagi Selasa.

BERITA TRENDING: Fathia Dah Warning, Kita Yang Lalai... Suami Heliza Masuk Senarai 'Investor Alert List'?

"Saya dalam perjalanan ke SC. Pertama sekali saya tidak ada terima apa-apa surat atau e-mel daripada pihak berkenaan mengatakan nak siasat atau apa-apa, memang tidak ada.

"Saya pun tak tahu nak jawab macam mana sebab belum dapat kepastian dari pihak SC, jadi pagi ini baru nak ke sana sebab ramai sudah bertanya apa dah jadi ni?

"Memang tiada jawapan kukuh buat masa ini tapi Alhamdulillah setakat ini saya rasa syarikat saya tidak buat perkara yang salah, menipu atau lakukan perkara haram," katanya.

Sementara itu, Mahadi juga mengakui terkejut apabila namanya tersenarai dalam sistem SC dan beranggapan bahawa dakwaan itu mendatangkan fitnah terhadap dirinya.

"Ikutkan dari dulu saya dah kena hadapi fitnah-fitnah tentang diri saya ni. Tapi bila nama saya masuk dalam sistem SC saya sendiri terkejut tambah pula bila dah viral, memang sangat terkejut.

"Saya sudah berhubung dengan pihak polis tetapi mereka kata tiada apa-apa laporan dibuat terhadap saya. Tapi pihak SC masukkan nama saya dalam sistem saya pun pelik tentang perkara itu. Agak serabut, tapi saya akan cuba selesaikan perkara ini secepat mungkin," kongsinya.

Terdahulu, Badrul pernah didakwa oleh satu akaun yang dikenali sebagai Pseudoscience Watch bahawa dirinya terlibat dalam aktiviti penipuan melalui perniagaan yang dijalankan.

Susulan kepada tuduhan yang dilemparkan, Mahadi menegaskan bahawa dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap dakwaan yang dilemparkan Pseudoscience Watch ke atas pihaknya dan menganggap kenyataan berbaur fitnah itu dikeluarkan adalah untuk menjatuhkan imej serta kredibiliti syarikatnya yang sudah menapak lebih 20 tahun.

Sumber: mStar