,
Sukan

Sukma Sarawak 2024: Bakal Duduki SPM Hujung Tahun, Atlet Perak Ini Tetap Cemerlang Dalam Sukan – “Saya Harap Dapat Keputusan Straight A”

Gempak
20/08/2024
12:25 MYT
Banyak pengorbanan yang dilakukan oleh seorang atlet daripada segi masa dan tenaga serta pembahagian waktu pembelajaran akademik selain sukan juga perlu diutamakan.

Cemerlang Akademik & Sukan

Namun, Woo Zi Jun mengakui tiada masalah apabila mempamerkan kecemerlangan dalam kedua-dua aspek tersebut selepas bijak menyempurnakan peluang untuk memberi yang terbaik.
Namun perkara itu tiada masalah buat woo zi jun yang cemerlang dalam kedua-dua akademik serta sukan yang disertai iaitu tenpin boling untuk membahagi masa dan tenaga.

Ulangkaji Pelajaran Waktu Malam

Woo Zi Jun yang bakal menghadapi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) hujung tahun ini kekal komited sepenuhnya dalam menjalani persiapan Sukan Malaysia (Sukma Sarawak) 2024 sebelum kembali fokus dalam pelajaran.
"Habis waktu sekolah dalam pukul 2 kemudian sambung ke latihan hingga pukul 7.

"Jadi, tinggal waktu malam sahaja untuk saya mengulang kaji pelajaran.

"Saya perlu memberi tumpuan terhadap satu perkara terlebih dahulu iaitu fokus kepada Sukma sebelum kembali ke sekolah untuk SPM.
"Saya harus berdisiplin dan berharap dapat keputusan 'straight A'," katanya.

ARTIKEL BERKAITAN: Formasi Dron, Pancaran Laser Warnai Perasmian Gilang-Gemilang Sukma 2024

ARTIKEL BERKAITAN: Sukma Platform Terbaik Lahirkan Atlet Elit Ke Olimpik, Hannah Yeoh: “Mungkin Ada Yang Akan Ke Brisbane 2032”

Sumber: Stadium Astro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Pearly-Thinaah Juara Terbuka Hong Kong

gempak
15/09/2024
08:10 MYT
Beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah muncul juara Terbuka Hong setelah menewaskan pilihan kedua dari China, Liu Sheng Shu-Tan Ning secara straight set sebentar tadi.
Sukan

Cheah Liek Hou Rancang Guna Insentif RM1 Juta Bantu Bekas Atlet Kurang Bernasib Baik - "Tiga Tahun Lepas Saya Sudah ..."

gempak
12/09/2024
09:50 MYT
Atlet berusia 36 tahun berkata selain mahu membantu mereka yang memerlukan beliau juga akan menyumbang sebahagian daripada hadiah kemenangan itu untuk membantu bekas atlet yang kurang bernasib baik.
Sukan

Jojo Ghazali Dedah Patah Tangan 6 Minggu Sebelum Tumbangkan Josue Cruz

gempak
09/09/2024
13:22 MYT
Jaguh Muay Thai negara, Muhamad Johan Ghazali Zulfikar mendedahkan dia patah tangan sebelum pertarungan dengan Josue Cruz dalam aksi ONE 168: Denver pada Sabtu.
Sukan

"Saya Tak Nampak Diri Saya Akan Ke LA 2028 Sebagai Atlet" - Azizulhasni Awang

gempak
09/09/2024
06:25 MYT
Legenda berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang, memberikan bayangan awal mengenai titik noktah kariernya selaku atlet apabila membuat keputusan untuk tidak beraksi dalam Sukan Olimpik Los Angeles 2028 (LA 2028).
Sukan

Pestabola Merdeka: Malaysia Juara, Akhiri Badi 14 Tahun

gempak
08/09/2024
15:59 MYT
MALAYSIA muncul juara Pestabola Merdeka 2024 setelah mengejutkan pasukan di ranking ke-116 dunia, Lubnan 1-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil sebentar tadi.